سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ فروردین ۱۳۹۵ در ۱۰:۲۰ ق.ظ چاپ مطلب

سخنگوی وزارت ارشاد: تاخیر در اکران «رستاخیز» را جبران می‌کنیم

rastakhiz2

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما از ابتدا با اکران این فیلم فاخر و ارزشمند موافق بودیم، در صورت اکران فیلم رستاخیز استقبال خوبی از این فیلم در کشور صورت می گیرد و جبران این تاخیری که صورت گرفته خواهد شد.

به گزارش سوره سینما، حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پاسخ به این سوال که آیا تصمیم جدیدی برای اکران فیلم رستاخیز در وزارت ارشاد اتخاذ شده است؟ گفت: بر اساس نظریه ای که آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده اند کار دنبال می شود، برنامه جدیدی در کار نیست و همینکه تصویر شخصیت حضرت ابوالفضل (ع) با نور پوشانده شود مشکل حل می شود و به نظر می آید این کار از سوی تهیه کننده و کارگردان انجام می شود و به محض اینکه این اصلاح انجام شد آمادگی کامل برای اکران این فیلم در سطح کشور وجود دارد.

وی افزود: ما از ابتدا با اکران این فیلم فاخر و ارزشمند موافق بودیم که زحمات زیادی برای تولید آن کشیده شده است و همچنان موضع ما مثبت است  ولی باید این ملاحظات هم مورد متوجه قرار بگیرد و تصویری که منصوب به حضرت ابوالفضل (ع) است به نوعی با نور پوشش داده شود تا این دغدغه و نگرانی برطرف شود تا هم نظر علمای بزرگوار و مراجع که برخی فتوایشان این است که نمایش تصویر امامزادهگان و ائمه معصومین مسئله شرعی دارد، رعایت شود.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فضا برای اکران این فیلم آماده است، گفت: در صورت اکران فیلم رستاخیز استقبال خوبی از این فیلم در کشور صورت می گیرد و جبران این تاخیری که صورت گرفته خواهد شد.

نوش آبادی در پاسخ به این سوال که آیا ظرفیت بالایی برای اکران رستاخیر در اختیار تهیه کننده و کارگردان قرار می گیرد؟ گفت: قطعا همینطور است، البته ظرفیت بالا را خود فیلم ایجاد می کند و هر چقدر فیلم فاخرتر و پرجاذبه باید خود مردم از آن استقبال می کنند و به طور طبیعی سینماداران هم از اکران فیلم استقبال می کنند همینطور که فیلم محمد رسول الله به کارگردانی مجید مجدید خیلی از سالن های سینما را پر کرد و من فکر می کنم رستاخیر بتواند در جامعه مورد استقبال قرار بگیرد.

وی ادامه داد: ما هیچ وقت نمی خواهیم فیلمسازان ما به دلیل توجهی که به برخی فیلم ها داریم آنها از حقوق خودشان محروم بشوند و ما باید از همه فیلمسازان و افرادی که در حوزه سینما فعالیت میکنند حمایت کنیم و اجازه بدهیم هر فردی با توجه به توانایی و شایستگی که دارد فیلمش عادلانه اکران شود.

منبع: فیلم نت نیوز


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>