سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۱۱:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

سینما کلاسیک این هفته شبکه نمایش همراه با ایستوود

rahhaye-eftekhar

فیلم‌های «راه های افتخار»، «بازرس کلوزو» و «جوزی ولز» اثر کلینت ایستوود این هفته از «سینما کلاسیک» پخش خواهد شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی معاونت سیما، سری جدید «سینما کلاسیک» شبکه نمایش که هر شب ساعت ۱ بامداد از این شبکه پخش می شود، این هفته نیز  از  ۱۱ تا ۱۷ اردیبهشت با آثار برجسته سینمای کلاسیک به روی آنتن می رود.

«راه های افتخار»، «بازرس کلوزو»، «جوزی ولز» اثر کلینت ایستوود، «فارنهایت ۴۵۱ » ساخته فرانسیس تروفو، «غروب تبهکاران»، «آسمان زرد» اثر ویلیام ولمن و نیکلاس نیکلبی فیلم های منتخب این هفته هستند.

کلینت ایستوود کارگردان، بازیگر و تهیه کننده مطرح سینما که چهره خشک و جدی او از نماد های سینمای کلاسیک است. مخصوصا با حضور در سه گانه وسترن اسپاگتی سرجیو لئونه یعنی به خاطر یک مشت دلار و به خاطر چند دلار بیشتر و خوب، بد، زشت. ایستوود پس از پایان دوره طلایی حضورش در سینمای وسترن بیشتر رو به کارگردانی آورد و آثاری چون نابخشوده، هری کثیف، عزیز میلیون دلاری و گرن تورینو از آثار مطرح اوست.

«جوزی ولز» محصول ۱۹۷۶ آمریکا، که نامزد یک جایزه اسکار نیز بوده است جزو آثاری است که ایستوود علاوه بر کارگردانی در آن نیز به ایفای نقش پرداخته است. فیلم «جوزی ولز» روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ساعت ۱ بامداد از شبکه نمایش پخش خواهد شد.

فرانسیس تروفو از کارگردانان پیشتاز سینمای موج نوی فرانسه و سازنده فیلم هایی چون «۴۰۰ ضربه»، «آخرین مترو» و «اتاق سبز» است.

پیش از این آثار یاد شده این کارگردان از برنامه «سینما کلاسیک» شبکه نمایش پخش شده است و این هفته نیز یکی دیگر از آثار شناخته شده تروفو با نام «فارنهایت۴۵۱» ، برای پخش در نظر گرفته شده است.

فیلم داستانی فانتزی دارد و دوره ای را روایت می کند که بشر کتاب را مضر می داند و شروع به سوزاندن کتاب‌ها می کند. فیلم نامزدی جوایزی چون بهترین بازیگر مرد جایزه بفتا و نامزدی بهترین کارگردانی فیلم ونیز را در کارنامه دارد و بسیار توسط منتقدان تحسین شده است. سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱ بامداد بیننده این فیلم از شبکه نمایش باشید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>