سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۹:۲۰ ق.ظ چاپ مطلب

برزیده: فرید کشن فلاح به گردن سینمای ایران حق دارد

barzideh

حسن برزیده، نویسنده و کارگردان، درباره زنده یاد فرید کشن فلاح، اظهار کرد: او هنگامی وارد عرصه گریم شد که افراد زیادی در این حرفه در ایران مشغول به کار نبودند.

به گزارش سوره سینما به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، عبدالحسین برزیده، کارگردان سینما، با حضور در مراسم خاکسپاری مرحوم فرید کشن فلاح، به شاخصه های شخصیتی او اشاره و اظهار کرد: وقتی به افراد مختلف فکر میکنیم، با ویژگیهای خاصی او را به یاد می آوریم. برای من، فرید شخصی بسیار رئوف بود. حتی بدترین آزردگیها و عصبانیتها را به سرعت فراموش میکرد و کینه در دل او جایی نداشت.

کارگردان «مزارشریف» افزود: فرید کشن فلاح بسیار شوخ طبع بود که این ویژگی در کار سختی مانند سینما میتواند به بقیه کمک کند و در تلطیف فضا موثر باشد. در کار سینمایی که ما معمولا مدت طولانی از خانواده دور هستیم، حضور یک فرد خوش اخلاق میتواند به تحمل تنهایی ها و سختیها کمک کند و فرید از افراد معدودی بود که این ویژگی را داشت.

برزیده همچنین اشاره کرد: لحظاتی را که با او میگذشت اصلا نمیفهیدیم چطور سپری میشود، تمام مواردی را که با او در سفر یا پروژه های مختلف همکاری داشتیم سرشار از خاطرات خوب است و او را با این خاطرات خوب به یاد می آورم.

این کارگردان سینما با تاکید بر این که او از اولین گریمورهای ایران بود، گفت: او بازیگری هم میکرد. ما در فیلم «انسان و اسلحه» با همدیگر همبازی بودیم، ولی از یک جایی به صورت تخصصی گریم را ادامه داد که در کارش بسیار دقیق، باحوصله و خوش ذوق بود. کشن فلاح از این نظر به گردن سینمای ایران حق دارد چون هنگامی وارد عرصه گریم شد که افراد زیادی در این حرفه در ایران مشغول به کار نبودند.

«شعله های خشم» از دیگر آثاری بود که برزیده از همکاری با کشن فلاح به یاد آورده و گفت: در کار دیگری نیز قرار بود من تهیه کننده و کارگردان باشم و در جنوب فیلمبرداری شود که قرار بود با همدیگر کار کنیم اما منتفی شد، با این حال، در همان مدت هم معاشرت و همزیستی بسیار خوبی را با فرید سپری کردم.

گفتنی است فرید کشن‌فلاح گریمور پیش‌کسوت تئاتر و سینما، صبح روز سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه بعد از طی یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت. فیلم‌های «کولی»، «شیدا»، «معصوم»، «مرد عوضی»، «سجده بر آب»، «مردی شبیه باران»، «قله دنیا»، «دکل»، «حمله به اچ ۳» و «به خاطر هانیه» از جمله آثاری است که مرحوم کشن‌فلاح به‌عنوان چهره‌پرداز در آن‌ها حضور داشت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>