سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ فروردین ۱۳۹۲ در ۸:۴۸ ق.ظ چاپ مطلب
کارگردان موفق جشنواره فیلم فجر:

خیالم از بابت حوزه هنری راحت است/زیر پل می‌خوابم اما فیلم می‌سازم

ehsan-abdi-poor

احسان عبدی‌پور با اشاره به پروداکشن پر هزیه فیلم جدیدش تأکید کرد برای فیلم ساختن، زیر پل می‌خوابد اما منتظر حمایت دولت نمی‌ماند.

احسان عبدی‌پور با اشاره به پروداکشن پر هزیه فیلم جدیدش تأکید کرد برای فیلم ساختن، زیر پل می‌خوابد اما منتظر حمایت دولت نمی‌ماند.

احسان عبدی‌پور کارگردان فیلم موفق «تنهای تنهای تنها» درباره مقدمات اکران فیلمش به سوره سینما گفت: آنونس فیلم را سیاوش طرازنده‌پور دستیار تدوین فیلم آماده کرده است. این اولین بار است که با مسئله پخش فیلم مواجه می‌شوم. دوستان زیادی حوزه هنری را به عنوان پخش‌کننده مطرح کردند. از اینکه اشخاص پخش‌کننده فیلم شوند می‌ترسیدم چون سرشان شلوغ است و ممکن است فیلم خوب پخش نشود. نهایتا قرار شد که حوزه هنری این مسئولیت را به عهده بگیرد. خیالم از بابت پخش‌کنندگی حوزه هنری راحت است.

این کارگردان اضافه کرد: بر خلاف پیش‌بینی بعضی‌ها فکر می‌کنم فیلم گیشه نسبتا موفقی خواهد داشت. «تنهای تنهای تنها» در استان‌هایی که فیلم‌های جشنواره فجر را نمایش می‌دادند توانست آرای مردمی را به دست بیاورد. همین نکته ثابت می‌کند که این فیلم قابلیت جذب مخاطب را دارد.فکر می‌کنم با توجه به موفقیت‌هایی که فیلم اولم به دست آورده است مسیر برای ادامه فعالیتم هموارتر شده است. اما قصه‌ای که در حال حاضر دارم روی آن کار می‌کنم درباره مهاجرت است و بخشی از آن در خارج از ایران می‌گذرد.

عبدی‌پور گفت: هزینه تولیدش چاق‌تر از کیسه تلویزیون است و باید حمایت دیگری را هم داشته باشم. نمی‌دانم چقدر می‌توانم از حمایت بخش خصوصی و دولتی بهره‌مند شوم. به هر حال من برای ساخت فیلمم هر سختی را تحمل می‌کنم. اگر از حمایت‌ها خبری نشد منتظر دولت نمی‌مانم. پارتیزانی فیلمم را خواهم ساخت. زیر پل می‌خوابم اما نمی‌گذارم فیلمم روی زمین بماند. از التماس کردن به این و آن هم ابایی ندارم.