سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ خرداد ۱۳۹۵ در ۹:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب

بازخوانی صحبت‌های مرحوم حکمت و شهاب حسینی در مورد سریال شهید بابایی

shahab-babaee

شهاب حسینی بازیگر محبوب سینمای ایران که در سریال «شوق پرواز» بازی کرده و در مورد ایفای نقش شهید بابایی گفته بود: با پذیرفتن این نقش صدای بال‌های همای سعادت را کنار گوشم شنید.

به گزارش سوره سینما، عصر دیروز، صدیقه حکمت همسر شهید بابایی در بیمارستان شهید نمازی شیراز  فوت کرد و به همسر شهیدش پیوست.

۵سال پیش شهاب حسینی جایزه خود را به دلیل ایفای نقش شهید بابایی در فیلم شوق پرواز به خانم صدیقه حکمت تقدیم کرد.

سرکار خانم حکمت در مصاحبه ای در مورد بازی شهاب حسینی و تلاش این بازیگر برای ایفای نقش شهید بابایی گفته بود: واقعاً بازیگران این مجموعه سنگ‌ تمام گذاشتند، شهاب حسینی بارها و طی جلساتی متعدد در مورد شخصیت عباس با من گفت‌وگو کرد و همه تلاشش را کرد تا به لحاظ حسی به او نزدیک شود، من بارها شاهد بودم این بازیگر ارزشمند اگر به حسی که می‌خواست نمی رسید یا کار نمی‌کرد یا صحنه را دوباره و سه‌بار تکرار می‌کرد تا به دلش بنشیند.

گویا همسر شهید عباس بابایی با دیدن فیلم «دل شکسته» ساخته «علی روئین تن» علاقه‌مند شده بود تا شهاب حسینی نقش شهید عباس بابایی را ایفاء کند. این اتفاق در زمانی رخ داد که شهاب حسینی به دلیل دریافت سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «سوپر استار» اعلام کرده بود دیگر قصد ندارد در سریال‌های تلویزیونی بازی کند اما با مطالعه فیلمنامه «شوق پرواز» و اطلاع از نظر خانم حکمت تصمیم خود را زیر پا گذاشت و به گروه سازنده این سریال پیوست.

در همان سالهای پخش سریال شوق پرواز از شبکه یک سیما، شهاب حسینی بازیگر نقش شهید بابایی، در پاسخ به این پرسش که چقدر شخصیت این شهید را می‌شناخته است؟ گفت: قبل از پیشنهاد بازی، شناخت چندانی نداشتم، اما وقتی با خانواده این شهید که تفکر او را نگه داشته‌اند آشنا شدم متوجه شدم مردم دوست دارند حقیقت را بدانند و اگر سریالی، گفتن حقیقت را دستمایه خود قرار دهد و بنای خود را در خدمت بگذارد، ارزشمند است.

shahab-babaee2

شهاب حسینی ادامه داد: با پذیرفتن این نقش صدای بال‌های همای سعادت را کنار گوشم شنیدم. احساس کردم این بار رویکرد، چیز دیگری است و نویدبخش تولید سریال‌هایی از این دست است.

وقتی از او پرسیده شد که آیا خانواده شهید تاکید بر روی بازی داشتند، گفت: تصور می کنم شهید بابایی جز برای رضای خداوند حرف نزد و عمل نکرد و من سعی کردم با بازی خود این مساله را نشان دهم و خدا را شاکرم که خانم حکمت (همسر شهید بابایی) از کار راضی بودند و این امانت به سلامت به مقصد رسید.

شهاب حسینی در جشنوراه شصت و نهم فیلم کن، برنده جایزه بهترین بازیگر شد. او بازیگر محبوب سینمای ایران است و چه بسا، این محبوبیت از جوایز جشنواره های بین المللی ارزشمندتر است.

تصویربرداری سریال شوق پرواز از خردادماه سال ۸۸ به کارگردانی یدالله صمدی شروع شد. شهاب حسینی چند ماه بعد از آغاز تصویربرداری به گروه سازنده سریال پیوست و اولین صحنه‌ای که او مقابل دوربین رفت، صحنه حضور او در مدرسه پس از بازگشت از آمریکا بود. حسینی پیش از حضور در مقابل دوربین و آغاز بازی در این سکانس، چند کلمه‌ای با «یدالله صمدی» کارگردان سریال گفت و گو کرد و سپس با خودش خلوت کرد، دو رکعت نماز خواند و پس از آن بازی خود را آغاز کرد.

منبع: تسنیم


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>