سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ خرداد ۱۳۹۵ در ۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

«سینما کلاسیک» شبکه نمایش و مروری بر آثار کلینت ایستوود

bekhatere-yek-mosht-dollar

برنامه «سینما کلاسیک» شبکه نمایش که هر شب ساعت ۱ بامداد از شبکه نمایش پخش می شود این هفته از ۱۵ تا ۲۱ خرداد مانند روند سابق به مرور آثار بزرگ تاریخ سینما می پردازد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی سیما، مروری بر آثار کلینت ایستوود بازیگر و کارگردان مطرح سینما موضوع این هفته شبکه نمایش خواهد بود. «به خاطر یک مشت دلار»، «به خاطر چند دلار بیشتر»، «خوب، بد، زشت»، «طناب اعدام»، «قلعه عقاب ها» و «هری کثیف» فیلم های منتخب این هفته «سینما کلاسیک» هستند.

کلینت ایستوود کارگردان، بازیگر و تهیه کننده مطرح سینما تا به امروز برنده ۱۴۰ جایزه بین المللی از جمله ۴ جایزه اسکار شده و برای ۱۵۰ جایزه نیز نامزد بوده است. اسکار، گلدن گلوب، بفتا، کن، سزار از جمله جشنواره‌هایی بوده است که ایستوود همواره حضور موفقی در آنها داشته است. کلینت ایستوود جونیور متولد ۳۱ می ۱۹۳۱ در سانفرانسیسکو، با فیلم «انتقام هیولای مرداب سیاه» در ۱۹۵۵ قدم به سینما گذاشت. اما حضور در سه گانه کارگردان ایتالیایی «سرجیو لئونه» یعنی «به خاطر یک مشت دلار»، «به خاطر چند دلار بیشتر» و «خوب، بد، زشت» به شهرت جهانی رسید. ایستوود در مقام کارگردان نیز موفق بوده است و برای فیلم های «نابخشوده» و «دختر میلیون دلاری» برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد.

بیننده مجموعه آثار کلینت ایستوود در برنامه «سینما کلاسیک» این هفته شبکه نمایش باشید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>