سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ خرداد ۱۳۹۵ در ۹:۴۰ ق.ظ چاپ مطلب

احمد نجفی: وظیفه سینما و تلویزیون است که به آگاهی‌بخشی درباره ایدز بپردازد

ahmad-najafi

احمد نجفی بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون که تجربیاتی هم در تهیه کنندگی دارد کم‌کاری هنرمندان و احتیاط بیش از حد مدیران سینما و تلویزیون را دلیل عدم تولید آثار پیشگیرانه با مضمون ایدز می داند.

به گزارش سوره سینما، احمد نجفی بازیگری که نزدیک به سه دهه است در سینمای ایران حضور دارد با اشاره به اینکه برای جلوگیری از موج ابتلا به ایدز نیاز داریم به جسارت، بیان داشت: با بی اعتنایی به ایدز، صورت مسأله پاک نمی شود. ما با این معضل در جامعه روبروییم و قطعا باید از سینما و تلویزیون در زمینه کاهش ابتلا به ایدز کمک بگیریم.

این بازیگر درباره چرایی عدم پرداختن تلویزیون و سینما به بیماری ایدز و زندگی بیماران آن عنوان کرد: در وهله اول احتیاط مدیران تلویزیون و در وهله بعدی کم‌کاری هنرمندان در چنین قضیه ای نقش داشته است و البته فیلمسازان و سریال سازان هم اطلاعات کافی و مناسبی درباره این بیماری ندارند و آنها هم نیازمند به آموزش هستند.

بازیگر آثاری نظیر”گروهبان” و “دندان مار” با تاکید بر عدم حمایت مدیران دولتی از فیلم نامه و طرح هایی درباره معضلات اجتماعی نظیر بیماری ایدزعنوان کرد: پانزده سال قبل چند طرح را درباره ساخت آثاری پیرامون بیماران اچ.آی.وی به وزارت ارشاد و تلویزیون ارائه کردم اما متاسفانه دوستان مدیر از طرح ها و ایده های من درباره ابعاد مختلف پرداختن به این بیماری وحشت زده شدند و نه تنها استقبالی از طرحم نشد بلکه هیچ کمک و حمایتی دریافت نکردم و طرح رفت به بایگانی. واقعا چرا طرحهایم در این باره را بایکوت کردند؟

وی ادامه داد: به نظرم مدیران و مسئولین تلویزیون باید نوع نگاهشان را به این مقوله تغییر بدهند و با بی‌اعتنایی به معضلات تصور نکنند که صورت مسئله پاک خواهد شد.

بازیگر آثاری نظیر “کارآگاه علوی” خاطرنشان ساخت: مدیران سعی کنند ترس و اضطراب را کنار بگذارند چون ترس اینکه آمار ابتلا به ایدز بیشتر شود به مراتب باید بیشتر از ترس طرح این مسائل در سینما و تلویزیون باشد.

نجفی تأکید کرد: سینما و تلویزیون باید دوشادوش سیستمهای پزشکی ما به آگاهی بخشی و پیشگیری درباره ایدز بپردازند.

کمپین «هنر+ایدز» که از نوروز ۹۵ آغاز به کار کرده، کمپینی مردم‌نهاد است که می‌کوشد به نوبه خود زمینه ارتباط بیشتر میان اهالی هنر و مردمان در زمینه آگاهی بخشی پیرامون این بیماری را فراهم کند و به بررسی دلایل عدم استفاده کافی هنرهای نمایشی از سوژه های مرتبط با بیماران اچ.آی.وی بپردازد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>