سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ خرداد ۱۳۹۵ در ۳:۵۰ ب.ظ چاپ مطلب

مدیر جدید شبکه «آی فیلم» منصوب شد

mehdi-mojtahed

«محمد اخگری» معاون برون مرزی صداوسیما در احکام جداگانه‌ای مهدی مجتهد را به عنوان قائم مقام معاون برون مرزی و رئیس شبکه آی فیلم منصوب کرد.

به گزارش سوره سینما، محمد اخگری معاون برون مرزی در این احکام به جایگاه رسانه برون مرزی به عنوان خط مقدم در مقابله با جنگ نرم دشمن اشاره و بر نقش بی بدیل این رسانه در ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و مقابله با اسلام‌ هراسی و ایران‌هراسی تاکید کرده است.

اخگری در حکم مهدی مجتهد به عنوان قائم مقام معاون برون مرزی، تغییر مصرف رسانه‌ای در میان جامعه مخاطبان جهانی و بویژه کوچ مخاطبان از درک شنیداری-دیداری رسانه‌های آنالوگ به سوی درک تصویری- نمادین (آیکونیک) در رسانه‌های نوپدید را فرصتی تازه برای رسانه‌های برون‌مرزی صداوسیما در تحقق منویات رهبری به ویژه در خصوص حضور موثر در فضای مجازی دانست.

معاون برون مرزی در حکم دیگری مهدی مجتهد را به عنوان مدیر شبکه آی فیلم منصوب کرد. اخگری در این حکم، استفاده از ظرفیت‌ فیلم و سریال برای ترویج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی- ایرانی را یکی از اولویت‌های اصلی شبکه فیلم و سریال آی‌فیلم عنوان کرد.

معاون برون مرزی در حکم مدیر شبکه آی فیلم با اشاره به مطالعات انجام گرفته طی ماه‌های اخیر و تاکید ریاست محترم سازمان مبنی بر توجه بیشتر شبکه آی‌فیلم فارسی به مخاطبان کشورهای فارسی‌زبان (افغانستان، تاجیکستان، فارسی‌زبانان آسیای مرکزی و شبه قاره) اظهار امیدواری کرد که شبکه آی فیلم فارسی با هدف تقویت روحیه اخوت و همدلی در میان ملت‌های فارسی‌زبان، رشد و بالندگی میراث گرانسنگ زبان و ادب فارسی و حفظ و ترویج فرهنگ غنی اسلامی، بتواند تولیداتی فاخر به مخاطبان خود عرضه کند.

در بخش دیگری از حکم اخگری به مدیر شبکه آی فیلم بر گسترش پوشش رسانه‌ای شبکه در کشورهای مذکور، تلاش برای تولید مشترک تلویزیونی در همکاری با رسانه‌های دیگر و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و انسانی همه ملت‌های فارسی‌زبان در برنامه‌سازی،تاکید شده است.

همچنین معاون برون مرزی با قدردانی از تلاش های دکتر محمدرضا حاتمی در مدت زمان تصدی مدیریت شبکه آی فیلم در حکمی وی را به عنوان مشاور خود منصوب کرد.

اکثر سوابق مهدی مجتهد پیش از ورود به سازمان صدا و سیما در حوزه منابع انسانی و آموزش در سازمان های مختلف دولتی و غیر دولتی بوده است و تجارب مفیدش در برنامه ریزی ، طراحی تشکیلات، تدوین ضوابط استخدامی و طبقه بندی مشاغل در این مدت باعث شده تا حضورش در صدا و سیما نیز آغاز تجربه ای دیگر در زمینه های مشابه باشد.

مدیر جدید شبکه «آی فیلم» منصوب شد

منبع: صبا


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>