سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ تیر ۱۳۹۵ در ۲:۴۵ ب.ظ چاپ مطلب

بازخوانی واقعه سوءقصد نافرجام به آیت الله خامنه‌ای در شبکه مستند

rahbar-sooe-ghasd

مجموعه «تاریخ شفاهی ایران» با پخش تصاویری مربوط به تابستان سال ۱۳۶۰، واقعه سوءقصد نافرجام به حضرت آیت الله خامنه‌ای را بازخوانی میکند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، سیدمهدی مویدی تهیه کننده «تاریخ شفاهی ایران» درباره قسمت جدید این مجموعه درباره حادثه سوءقصد نافرجام به حضرت آیت الله خامنه ای، توضیح داد: در این قسمت تصاویری برای پخش آماده شده که به ساعاتی پس از حادثه سوءقصد نافرجام به حضرت آیت الله خامنه ای در مسجد ابوذر تهران اختصاص دارد.

وی افزود: سخنانی از امام جماعت این مسجد که شاهد عینی حادثه بوده و صحبتهایی از وزیر وقت بهداشت درباره جراحات وارده به حضرت و روند درمان ایشان جزو بخشهای این قسمت است.

به گفته مویدی مصاحبه با آیت الله خامنه ای در بستر چهار روز پس از حادثه و همچنین مصاحبه دیگری با ایشان در مرخصی موقت از بیمارستان برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری شهید رجایی در جماران، از بخش های دیگر «تاریخ شفاهی ایران» است.

ششم تیرماه سال۱۳۶۰ در حالی که تنها شش روز از شهادت دکتر مصطفی چمران، گذشته بود، پروژه حذف رهبران اصلی جریان پیرو خط امام(ره)، با انفجار بمب کار گذاشته شده در ضبط صوت قرار داده شده بر روی تریبون سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای در مسجد ابوذر تهران، توسط سازمان مجاهدین خلق کلید خورد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مسجد ابوذر تهران در حالی که مشغول سخنرانی بودند، توسط جوانی ۲۵ ساله با نام جواد قدیری مورد سوء قصد قرار گرفتند و پس از جراحت شدید به مدت ۴۲ روز تحت معالجه قرار داشتند.

«تاریخ شفاهی ایران» یکشنبه ششم تیر ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و دوشنبه هفتم تیر ساعت ۱۱:۳۰ بازپخش می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>