سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ تیر ۱۳۹۵ در ۱۰:۴۵ ق.ظ چاپ مطلب

رییس حوزه هنری به تماشای «فصل وصل» نشست

momeni

رئیس حوزه هنری بر این باور است که در سالهای پس از انقلاب، موفق به بهره برداری از تئاتر به نفع پیامهای انقلاب اسلامی نشده ایم، اما آثاری نظیر «فصل وصل» می توانند این خلأ را جبران کنند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی؛ مُهنا، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، با حضور در باغ موزه دفاع مقدس به تماشای نمایش «فصل وصل» نشست.

وی این نمایش را اثری مناسب ارزیابی و اظهار کرد: خدا را شکر دوستان عزیز هنرمندمان بخش قابل توجهی از تاریخ را به صورت فشرده با نگاهی معطوف به ظهور حجت (عج) بیان کردند؛ بیان قصه ای از خلقت تا ظهور که خیلی خوب و به جا بود.

مومنی شریف درباره قسمتی از نمایش که علاقه بیشتری به آن دارد، گفت: بخش فتح خرمشهر، برجسته و واقعی بود. به اعتقاد من ما اگر بخواهیم در هنر نمایش و تئاتر حرفی برای گفتن داشته باشیم باید راه جدیدی را بپیماییم.

رئیس حوزه هنری تأکید کرد: به راستی «فصل وصل» و کارهایی از این دست، قدمهای نخستین هستند در راستای رسیدن به نمایشهای بومی و ملی.

وی تصریح کرد: متاسفانه آنچه از دیگران به ما رسیده، به درد مفاهیم مورد نظر ما نمی خورد. در این سی و چند سال نیز ما نتوانستیم از تئاتر به نفع پیامهای خودمان بهره ببریم اما اینگونه نمایشهای مشابه «فصل وصل» در این زمینه نتیجه داده اند.

مومنی شریف در پایان یادآور شد: اگر کاستی های این نمایشها گرفته و عمومی تر شود، به نحوی که قابل اجرا در همه جا باشند، چنین نمایشهایی میتوانند آثاری باشند که انقلاب اسلامی را به خوبی معرفی میکنند.

«فصل وصل» تولید مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی؛ مُهنا به تهیه کنندگی علیرضا کوهفر، کارگردانی سعید اسماعیلی و روایت رسالت بوذری هر شب تا پایان ماه مبارک رمضان ساعت ۲۱ در باغ موزه دفاع مقدس روی صحنه می رود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>