سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۲:۴۰ ب.ظ چاپ مطلب
حمزه زاده:

فردی پدر ادبیات انقلاب اسلامی بود

hamzezadeh-fardi

معاون هنری حوزه هنری امیرحسین فردی را پدر ادبیات انقلاب اسلامی عنوان کرد.

محمد حمزه‌زاده با اعلام تأثرش از درگذشت امیرحسین فردی، تأکید کرد که او بر گردن نویسندگان انقلابی ادبیات کودک و نوجوان حق پدری دارد.

سوره سینما- ایسنا نوشت: معاون هنری حوزه‌ی هنری و مدیر انتشارات سوره‌ی مهر در پی درگذشت امیرحسین فردی – نویسنده‌ پیشکسوت انقلاب و مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه‌ هنری درباره‌ آشنایی خود با امیرحسین فردی گفت: فردی را همه‌ ما نویسندگان از دوران بچگی با مطالعه‌ی «کیهان بچه‌ها» می‌شناسیم و بعد هم که وارد حوزه‌ی ادبیات شدیم‌، با حمایت‌ها‌، راهنمایی‌ها و تدابیر ایشان رشد کردیم و به نویسندگی روی آوردیم.

او افزود: امیر خان به نوعی شأن پدری و حق پدری بر گردن نویسندگان انقلابی ادبیات کودک و نوجوان کشور دارد. او مدت‌ها سردبیر مجله‌ی «کیهان بچه‌ها» بود و بهترین نمونه‌ی داستان‌های کودک و نوجوان انقلابی به قلم او نوشته شد. همچنین بهترین رمان‌های انقلاب اسلامی یا به قلم او نوشته شده و یا در نگارش این آثار، دیگران را راهنمایی کرده است.

حمزه‌زاده با اشاره به نقش فر در تربیت شاگردان در حوزه ادبیات انقلاب گفت: بیست تا سی نفر از نویسندگان امروز کشور یا مستقیم شاگرد او بودند یا از سوی کشف استعداد شده‌اند. عمر او صرف تربیت شاگردان بسیار،‌ تشکیل انجمن‌ها و تشکل‌هایی از نویسندگان شده است که در طول سالیان گذشته به پرثمر شدن ادبیات انقلاب اسلامی کمک کرده است.

معاون هنری حوزه‌ هنری در پایان عنوان کرد: ما امروز داغ‌دار یک شخصیت دوست‌داشتنی‌، مهربان‌، جدی‌، از خودگذشته و ایثارگر هستیم و امیدوارم خدا به شاگردان و دوستدارانش صبر بدهد و برای او رحمت وسیع بذل کند. امیدوارم امیر خان با شهدا و با دوستان و شاگردان شهیدش محشور شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>