سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ مرداد ۱۳۹۵ در ۱۱:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب

تصاویر تکان دهنده از اعتیاد زنان در مستند «شب بوهای سوخته»

shab-boohaye-sookhte

مجموعه مستند «شب بوهای سوخته» به کارگردانی امیرحسین اکبری به بررسی علل و پیامدهای اعتیاد زنان در اقشار مختلف جامعه، در ۱۳ قسمت می پردازد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، در این مستند که پخش آن از شنبه دوم مرداد در شبکه مستند آغاز شده، کارشناسان اجتماعی و روانشناسان زبده حضور پیدا کرده و راهکارهایی برای گرفتار نشدن در دام اعتیاد و همچنین رهایی مبتلایان به این بیماری مزمن را بیان می کنند.

«شب بوهای سوخته» بر خلاف مستندهایی که تاکنون درباره اعتیاد ساخته شده سعی می‌کند در کنار پخش صحنه‌های تکان دهنده زندگی معتادان، روزنه‌های امید به زندگی و ترک اعتیاد را هم به بینندگان نشان دهد.

بیشتر قسمتهای این مستند که به زنان معتاد از اقشار مختلف می پردازد، در جنوب تهران تصویربرداری شده اما پخش تصاویری از زندان شیراز، مشهد و کرج و سخنان زنانی که اعتیادشان آنها را به جنایت کشیده از دیگر بخش‌های این مجموعه است.

اعتیاد زنان و انگ اجتماعی، سخنان کارشناسان درباره آسیب های اجتماعی و مشکلاتی که برای زنان معتاد وجود دارد و گفتگو با بانوان معتاد پیرامون مشکلات و گرفتاری هایشان از جمله بخشهای مختلف «شب بوهای سوخته» است.

عوامل این مستند عبارتند از حامد زارع پور: تصویربردار و تدوین‌گر، علیرضا قبله دستیار و مدیر تولید، مرتضی یونسی صدابردار.

«شب بوهای سوخته» تا پنجشنبه ۱۴ مرداد هر روز ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و بازپخش آن روز بعد ساعت ۸:۳۰ خواهد بود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>