سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ مرداد ۱۳۹۵ در ۱۲:۱۵ ب.ظ چاپ مطلب

کارگردان «راننده و روباه» درباره انتقال خون فیلم می‌سازد

Lahooti

آرش لاهوتی مستند ساز با ساخت مستندی درباره انتقال خون با جشنواره فیلم سلامت همکاری می‌کند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره فیلم سلامت آرش لاهوتی کارگردان «راننده و روباه» ، مستندی با موضوع انتقال خون را برای جشنواره سلامت می سازد.

این مستند کوتاه درباره پیوند سلول های بنیادی با تمرکز بر زندگی کودکان دارای بیماری سرطان خون است.

کارگردان مستند «۲/۴۷» ، در حال تحقیق و پژوهش درباره این موضوع است وجلسات متعددی با کارشناسان مربوطه در سازمان انتقال خون داشته و در تدارک فیلمبرداری است.

هدف از ساخت این اثر فرهنگ سازی و بالا بردن سطح دانش مردم نسبت به فعالیت انجمن ها و مسائل سلامت است.

لاهوتی تاکنون دو بار برنده جوایز جشنواره فیلم مستند سینما حقیقت برای بهترین کارگردانی با فیلم ٢/۴٧ و تندیس بهترین فیلم مستند بخش آزاد برای فیلم راننده و روباه شده است فیلمهای او در بیش از ده ها جشنواره معتبر جهانی از جمله جشنواره  هات داکس، مونترال ، کراکو و… شرکت کرده وجوایز متعددی مانند هوگوی طلایی بهترین فیلم جشنواره شیکاگو ، جایزه بزرک نانوک طلایی بهترین فیلم جشنواره فلاهرتیا در روسیه، جایزه بهترین کارگردانی جشنواره اوپن سیتی داک در انگلستان، جایزه بهترین مستند داوران دانشجویی  جشنواره روزهای مستند در کیف را از آن خود کرده است.

نخستین جشنواره فیلم سلامت ۱ تا ۵ شهریور به دبیری دکتر ابراهیم داروغه زاده برگزار خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>