سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ مرداد ۱۳۹۵ در ۱:۱۷ ب.ظ چاپ مطلب

حاشیه سازان «هفت» از کجا خط می گیرند؟ / وقتی نقاب از چهره مدعیان افتاد

haft1

در این میان این نکته قابل تأمل است که دسترسی یک سایت نه چندان معتبر سینمایی به فرم های برنامه سازان در تلویزیون و پس از آن بازنشر این فرم ها در فضای غیر رسمی کانال های تلگرامی چگونه اتفاق افتاده است. به نظر می رسد که عده ای در خود صدا و سیما نیز به دنبال ایجاد حواشی برای برنامه های موفق تلویزیون هستند.

به گزارش سوره سینما، در روزهای گذشته یکی از سایت های نه چندان معتبر سینمایی و پس از آن یک کانال سینمایی در تلگرام اقدام به انتشار فرم برآورد برنامه هفت کردند تا به خیال خودشان با گرفتن مچ سازندگان این برنامه آن ها را نیز وارد حواشی اخیر پیش آمده در خصوص حقوق های نجومی کنند. اقدامی که خیلی زود مشخص شد مصداق «از هول حلیم در دیگ افتادن» شده و آن ها را وارد یک بازی از پیش باخته کرده است.

 البته هجمه ها به هفت بهروز افخمی تازگی ندارد و از همان ابتدا که او شروع به تولید این برنامه کرد حمله ها به او آغاز شد و عده ای نتوانستند مواضع این برنامه علیه مدلی از سینما که سال های سال بر فکر سینماگران ایران حاکم بوده و حاصلش این سینمای بی مخاطب و غیر جذاب امروز است را تحمل کنند. این رسم برخی از سینماگران است که به خود اجازه نقد همه چیز را می دهند اما از اینکه در موضوعاتی به چالش کشیده شوند سخت رنجیده خاطر می شوند.
با اطمینان می توان گفت کسانی که از مواضع برنامه هفت در سری جدید احساس خطر می کنند و خود را در موضع ضعف می بینند آرام نخواهند نشست و در ادامه نیز سعی در ایجاد جنجال بر علیه این برنامه خواهند کرد. چرا که افخمی آن ها را از موضع «مطالبه کننده» به موضع «مطالبه شونده» برده است.
اتفاق جالب این افشاگری ناکام این بود که اگر چه مدت ها پیش کانال سینما اعلام کرده بود که دیگر اخبار مربوط به برنامه «هفت» را پوشش نمی دهد اما در اقدامی جالب روزهای گذشته گردانندگان این کانال سینمایی به یکباره تصمیم خود را تغییر داده و با ذوق زدگی تمام و بدون آنکه از اصل سندی که بدست آورده اند مطلع شوند سعی در پوشش خبر هایی بر علیه برنامه هفت کردند.
در این میان این نکته قابل تأمل است که دسترسی یک سایت نه چندان معتبر سینمایی به فرم های برنامه سازان در تلویزیون و پس از آن بازنشر این فرم ها در فضای غیر رسمی کانال های تلگرامی چگونه اتفاق افتاده است. به نظر می رسد که عده ای در خود صدا و سیما نیز به دنبال ایجاد حواشی برای برنامه های موفق تلویزیون هستند. اتفاقی که باعث عدم اطمینان تهیه کنندگان تلویزیون به بخش های مختلف سازمان صدا و سیما می شود و جز ضرر و کاهش کیفیت برنامه های تلویزیون برای رسانه ملی هیچ آورده دیگری نخواهد داشت.
به نظر می رسد هفت باید علاوه بر مواجهه با طیفی از سینماگران که وضع اسف بار امروز سینمای ایران محصول نگاه و تفکر آن هاست با عده ای کارشکن در داخل صدا و سیما نیز مواجهه داشته باشد. این اتفاق نشان داد آن هایی سودشان در بودن کسان دیگری در این برنامه سینمایی است از درون سازمان سعی در هدایت و خط دهی به مخالفان بیرونی این برنامه دارند تا به نوعی فرش را از زیر پای افخمی و همکارانش بکشند.
این در حالی است که هفته های قبل حضور شخصیت مورد وثوقی همچون «مهران مدیری» در «هفت» نشان داد بر خلاف فضا سازی های بیرونی و کمپین های بایکوت برنامه هفت این برنامه جایگاه خود را در میان سینماگران پیدا کرده است. مخالفان برنامه هفت این روز ها باید به شعار خود که گفتگو است پایبند باشند و از این مشی دیکتاتوری به پشت نقاب اهل گفتگو بودن بر گردند تا حداقل ویترین و ظاهرشان را حفظ کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>