سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ شهریور ۱۳۹۵ در ۳:۴۶ ب.ظ چاپ مطلب

وقتی «الیور توییست» دختر می‌شود!

oliver twist

اقتباس مدرنی از رمان «الیور توییست» چارلز دیکنز در تلویزیون دیده می‌شود.

به گزارش سوره سینما، «ورایتی» نوشت: رمان کلاسیک «الیور توییست»، از معروف‌ترین کارهای «چارلز دیکنز» با حال و هوایی مدرن راهی تلویزیون می‌شود.

شبکه «ان.بی.سی» اعلام کرد: روایتی مدرن از داستان قرن نوزدهمی «دیکنز» به زودی در قالب یک سریال به روی آنتن می‌رود. نقش اصلی این سریال را به جای «الیور»، یک دختر ایفا می‌کند که حس ارتباط خانوادگی را در میان عده‌ای از افراد طردشده پیدا می‌کند. گروهی که آن‌ها تشکیل می‌دهند با استفاده از مهارت‌های منحصربه‌فرد خود،‌ از مجرمان پولدار سوءاستفاده می‌کنند.

«چاد دامیانی» و «جی.پی لاوین» تیم نویسندگی فیلمنامه این سریال جدید هستند که در کار تهیه‌کنندگی هم «جوئل سیلور» و «رادنی فرل» را همراهی می‌کنند. نام این پروژه «توییست» است و هنوز جزییات بیشتری درباره آن اعلام نشده است.

«چارلز دیکنز» برجسته‌ترین رمان‌نویس انگلیسی عصر ویکتوریا و یک فعال اجتماعی توانمند بود. «جیمز جویس» نویسنده سرشناس «اولیس» و «بیداری فینگان‌ها» او را از «شکسپیر» به این سو، «تأثیرگذارترین نویسنده در زبان انگلیسی» دانسته ‌است.

داستان‌سرایی، نثر قوی و خلق شخصیت‌های به یادماندنی را مهم‌ترین ویژگی‌های کتاب‌های «دیکنز» می‌دانند. این نویسنده انگلیسی در طول زندگی خود، شهرت جهانی داشت و رمان‌های او تاکنون بارها مورد اقتباس سینمایی،‌ تلویزیونی و نمایشی قرار گرفته است. از معروفترین آثار او می‌توان «دیوید کاپرفیلد»، «آرزوهای بزرگ»، «الیور توییست» و «داستان دو شهر» را نام برد.

منبع: ایسنا


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>