سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۱ شهریور ۱۳۹۵ در ۱۲:۴۵ ب.ظ چاپ مطلب

یادداشت دبیر جشنواره فیلم مقاومت در آستانه برگزاری این رویداد سینمایی

moghavemat-khazayee

محمد خزاعی دبیر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در آستانه برگزاری این رویداد فرهنگی سینمایی یادداشتی منتشر کرد.

به گزارش سوره سینما ، محمد خزاعی دبیر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در آستانه برگزاری این رویداد فرهنگی سینمایی طی یادداشتی تأکید کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت می‌کوشد تا بستری را برای ایجاد فضای گفت‌وگو، هم‌اندیشی و ایجاد شبکه گسترده‌ای از فیلم‌سازان خلاق و حق‌طلب به‌ویژه سینماگران مستقل ضد سلطه و ضد صهیونیسم دنیا فراهم آورد تا با بهره‌گیری از تولیدات تصویری، گامی مؤثر در نهادینه‌سازی مفهوم”مقاومت” در وجود بشر امروز بردارد.

بر پایه گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت متن کامل این یادداشت به این شرح است:

“جهان ما زیباست …”

“جهان ما زیباست” ؛ اگرچه سال‌هاست ظلم، بی‌عدالتی و زیاده‌خواهی‌ها، خاطره‌های تلخ و اندوه باری را در ذهن‌های ما ساخته‌اند. جهانی که ریشه و طبیعت آن سرشار ا ز عشق، نوع‌دوستی، صلح و آرامش است؛ این روزها پر ا ز جنگ، بی‌رحمی، تیرگی و ناامنی شده است که آرامش در آن معنایی ندارد. چراکه تفکری نادرست و ناپاک برای دست یافتن به منیت‌ها و سوداگری‌هایش، سعی در ایجاد نظمی نوین در”جهان ما “دارد؛ تفکری که از بذر آن جز جنگ، تروریسم، خشونت، نژادپرستی و پایمال شدن انسانیت و صلح، حاصلی نمی‌دهد.

حاصل این تفکر تمامیت‌خواه و سلطه‌گر، محبوس کردن انسان‌ها در دوایر اطلاعاتی مهندسی‌شده و گوانتاناموهای

بزرگ‌تر است، رسانه‌هایی که یک‌صدا و هماهنگ با جهت‌دهی اتاق فکر امپراطوری رسانه‌ای غرب، بر طبل جنگ و خشونت می‌کوبند و فریادهای آزادی خواهان و حق‌طلبان را سرکوب می‌کنند. تفکری که با ایجاد رضایت ساختگی و فضاسازی دروغین از “زیست برتر انسانی “در سیطره و شعاع انفجارهای اطلاعاتی روزآمد، مسیر زندگی بشری و مدنیت راستین را منحرف می‌سازند که با نگاهی جامع، تنها ازدحامی از هرج‌ومرج بر پایه به‌اصطلاح نظم نوین جهانی را ایجاد کرده و جهانی آشفته و ناامن با حادثه‌ها و مصیبت‌های تلخ بی‌شمار و فزاینده را پیش روی ما قرار داده است.

امروز، هنگام آن رسیده است تا با اهتمام و تلاش هنرمندان و اندیشه‌ورزان حق‌طلب و آزادیخواه، ماهیت حقیقی

این فرایند استثماری ملهم از اندیشه‌های الحادی صهیونیسم جهانی، برای فطرت‌های پاک مردم جهان برملا شده و پیام اخلاق و انسانیت، به سراسر گیتی تسری یابد.

در این مسیر، جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت می‌کوشد تا بستری را برای ایجاد فضای گفت‌وگو، هم‌اندیشی و ایجاد شبکه گسترده‌ای از فیلم‌سازان خلاق و حق‌طلب به‌ویژه سینماگران مستقل ضد سلطه و ضد صهیونیسم دنیا فراهم آورد تا با بهره‌گیری از تولیدات تصویری، گامی مؤثر در نهادینه‌سازی مفهوم”مقاومت” در وجود بشر امروز بردارد.

گفتنی است چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شعار”تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی”به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از ۲ تا ۹ مهرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>