سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ مهر ۱۳۹۵ در ۳:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

نامه قدرانی دبیر جشنواره فیلم مقاومت از نهادها، سازمان‌ها و رسانه‌های گروهی

khazayee

محمد خزاعی دبیر جشنواره بین المللی فیلم مقاومت طی نامه ای از نهادها، سازمان‌های مختلف و رسانه‌های گروهی قدردانی کرد.

به گزارش سوره سینما، در ابن نامه آمده است:

«هنرمندان و سینماگران عزیز و مسئولان و عزیزان رسانه های گروهی

سلام و احترام

چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در حالی به پایان رسید که از انفاس قدسی شهدا و موهبت همدلی، همگرایی و تعامل خانواده بزرگ سینمای ایران و فعالان جبهه های فرهنگی انقلاب برگ زرینی را بر تاریخ معاصر نشاند و بی گمان، بدون حضور، پشتگرمی، و همیاری شما عزیزان این اتفاق بزرگ محقق نمی شد.

سینمای مقاومت اگر اکنون پر وبال گرفت، رشد کرد و در مسیر استعلایی و کمال جویانه اش دستاوردهای بی شماری را رقم زد و امروز، بخش اعظمی از سینماگران و هنرمندان مستقل دنیا بویژه در شرق آسیا، جهان اسلام، شمال آفریقا، آمریکای لاتین و حتی در قلب اروپا و آمریکای شمالی به آن پیوند خوردند برایند تلاش و مجاهدت خانواده سینمای ایران است.

میزبانی از نخبگان هنری و سینمایی، استراتژیست های فرهنگی، جوانان ولایتمدار و انقلابی و مستندسازان جسور و تابوشکن در مقیاس ملی و نیز، حضور فیلم ها و فیلمسازان صاحب نام بین المللی و ده ها سینماگر آسیایی، آفریقایی، آمریکایی، و اروپایی در کنار قاطبه سینماگران متعهد داخلی فرازها و جهش هایی را در این دوره جشنواره رقم زد که بی شک، از برکات و دستاوردهای آن سینمای ایران منتفع خواهد شد و سینمای غیرتمند، تعهدآمیز، روشنگر و انقلابی ایران که پتانسل، پویایی و جوشش درونی اش را مرهون گفتمان انقلاب اسلامی است بیش از پیش، روند های تعالی، سعادت و درخشش را خواهد پیمود.

استقبال، همراهی، همدلی، همگرایی شما سینماگران عزیز، بازتاب های گسترده داخلی و بین المللی و پیام های سیاسیون و رهبران انقلابی منطقه و نهضت های مقاومت برای این رویداد سینمایی و .. ظرفیتی را فراهم ساخته که امیدواریم در پرتو همدلی و همراهی همه دلسوزان و متولیان جریان سینمای مقاومت و جشنواره آن، از این پس در ترازی مطلوب تر مورد توجه و اهتمام قرار گیرد و همینطور، سینمای ایران به دلیل وجود وجوه بی شمار انسانی و اندیشه مورد عنایت طیف های مختلف اجتماعی، سیاسی، علمی و دینی کشور واقع گردد.

اگرچه شاهد برپایی اختتامیه جشنواره مقاومت بودیم ولی این مراسم آغاز و طلیعه موج و جریان جدیدی در سینمای ایران را رقم زد تا از این پس، به موازات گفتمان سیاسی و اجتماعی، اقتصادی انقلاب؛ چشم امید دنیا در عرصه فرهنگ و سینما نیز، به گفتمان سینمایی و فرهنگی انقلاب اسلامی باشد.

این رویداد سینمایی فضایی را خلق کرد که قادر است به پایگاه و پاتوق فیلمسازان انقلابی دنیا بدل شود و این نیست مگر به دلیل وزن و والایی اندیشه، تفکر و جهان بینی سینماگران ایران و هنرمندان متعهد و انقلابی.

شایسته می دانم از حسن همدلی و حمایت ها و مشاوره های همه عزیزان و دلسوزان سینما، دغدغه مندان و همراهان و همکاران که ما را در شکل گیری این کمپین گسترده نهضت سینمای مقاومت یار و یاور بودند تشکر نمایم. از همه سینماگرانی که برای ما اثار ارزشمندشان را ارسال کردند چه آن ها که انتخاب شدند و چه آن ها که انتخاب نشدند صمیمانه سپاسگزارم.

از همه مدیران و مسئولان و خبرنگاران رسانه های گروهی که لحظه به لحظه با ما همراه بودند و در کنار ما در این میدان فرهنگی خضور داشتند قدردانی می کنم.

همچنین، از همه مراکز و نهادهایی که در شکوه و تقویت این جریان ارزشی ما را یاری کردند از جمله: رسانه ملی، بسیج صدا و سیما، بسیج طلاب و روحانیون، بسیج دانشجویی، بسیج اساتید، سازمان هنری رسانه ای اوج، حوزه هنری، بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس،  معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، و … قدردانی می کنیم و معتقدم بدون این وفاق و همدلی این حرکت فرهنگی و سینمایی در سطح باشکوه محقق نمی شد.

باورم بر این است بی همگان، این مسیر طی نمی شد و نمی شود و به اتفاق می توان چشم اندازهای زیبای ارزشی، اعتقادی، ایدئولوژیک و شاخصه های انسانی سینمای ایران علی الخصوص سینمای مقاومت را به جهان و جهانیان شناساند و انتقال داد و جلوه های بارز تفکر انقلاب اسلامی و جوهره فرهنگی و انسانی آن را در دنیا متجلی و متبلور ساخت.

عضو کوچک خانواده بزرگ سینمای مقاومت

محمد خزاعی»


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>