سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ مهر ۱۳۹۵ در ۱۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

۲۲۸ فیلم متقاضی شرکت در بخش «جایزه شهید آوینی» سینماحقیقت شدند

avini-prize

کارگردانان ۲۲۸ فیلم مستند متقاضی شرکت در بخش ویژه‌ی «جایزه شهید آوینی» سینماحقیقت شده‌اند که نسبت به آمار سال گذشته، افزایش ده‌درصدی تولید آثار مستند با مضامین مقاومت، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، جایزه شهید آوینی ویژه‌ی نمایش و تقدیر از فیلم‌های مستند منتخب حوزه‌ی مقاومت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که برای سومین سال متوالی به عنوان بخش‌ ویژه جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت برگزار می‌شود.

برپایه‌ی این گزارش، از جمع ۲۲۸ اثر مستند ارائه شده به دبیرخانه جشنواره با موضوع جایزه شهید آوینی، ۱۲۵ فیلم مستند کوتاه، ۷۸ فیلم مستند نیمه‌بلند و ۲۵ فیلم مستند بلند هستند که هیات انتخاب جشنواره در سه گروه، آثار منتخبی را برای رقابت همزمان در دو بخش مسابقه ملی و جایزه شهیدآوینی و یا صرفاً برای بخش جایزه شهید آوینی انتخاب و معرفی خواهند کرد.

«جایزه شهید آوینی» جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، از هیات داوری مجزایی برخوردارست و جایزه‌ی برگزیدگان این بخش هم تندیس شهید آوینی، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۲۰، ۱۰۰، ۸۰ میلیون ریال برای کارگردانان سه فیلم مستند بلند، نیمه‌بلند و کوتاه برگزیده‌ی هیات داوری است که در آیین پایانی جشنواره، به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۱۴ تا ۲۱ آذرماه ۱۳۹۵، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>