سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ آبان ۱۳۹۵ در ۶:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

حضور محمد کارت با مستند «آوانتاژ» در جشنواره سینماحقیقت

avantazh

محمد کارت بازیگر و مستندساز سینما با جدیدترین اثر مستندش «آوانتاژ» به بخش مسابقه ملی دهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت راه یافت.

به گزارش سوره سینما ، محمد کارت درباره‌ی موضوع این فیلم به خبرنگار روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت گفت: آوانتاژ روایتگر حال، آینده و کمی از گذشته‌ی تعدادی کارتن‌خواب در حال بهبودی است. عده‌ای از آنها که در حال بهبودی هستند، تیم فوتبالی تشکیل می‌دهند و برای مسابقه با پیشکسوتان استقلال آماده می‌شوند تا اگر در این مسابقه برنده شوند، تیم آنها به عنوان یک تیم باشگاهی در تهران به ثبت برسد.

کارت با اشاره به این که از زمان تمرین این تیم فوتبال تا هنگام مسابقه هفت ماه سپری شد، توضیح داد: ما پس از پیش تولید طولانی، تیرماه سال گذشته کار را کلید زدیم و فیلمبرداری هشت ماه ادامه داشت. ۶ ماه هم برای مراحل پس از تولید زمان صرف شد تا آماده‌ی اولین نمایش عمومی در جشنواره سینماحقیقت شود.

این مستندساز جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت را فرصتی برای درک پیرامون زندگی دانست و افزود: عیار کیفی فیلم‌هایی که به این جشنواره راه می‌یابند نسبتاً بالاست و تماشاگر سینماحقیقت با دنبال کردن این آثار مسلماً یکی دو فیلم را تا پایان عمر فراموش نخواهد کرد. فیلم‌های مستند تاثیر بالایی بر مخاطب باقی می‌گذارند و تماشاگر این فیلم‌ها علاوه بر سرگرم شدن، به درکی از پیرامون خود می‌رسند.

وی با بیان این که جشنواره سینماحقیقت برای مستندسازان و مخاطبان جذاب است، خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که هر سال در این جشنواره شرکت می‌کنم، این است که با دیدن هر فیلم گویا یک کتاب را خوانده‌ام. مخاطبان هم در طی سال‌های اخیر به جشنواره سینماحقیقت روی خوش نشان داده‌اند و اغلب فیلم‌های جشنواره پُرمخاطب اکران شده‌اند.

کارگردان «خون‌مردگی» درباره‌ی بحث داوری جشنواره هم اظهار کرد: اگر در حیطه داوری‌ها به عوامل فنی سینما توجه بیشتری شود، انگیزه‌ها بیشتر خواهد شد. افراد متخصص در جمع عوامل فنی سینما بسیارند و با اختصاص جایزه‌های بیشتر به عوامل فنی، جشنواره سینماحقیقت به جشنواره‌ای تخصصی‌تر تبدیل خواهد شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که فیلم‌های منتخب این دوره از جشنواره هم مانند بسیاری از مستندهای سال‌های گذشته بتوانند با مخاطبان ارتباط برقرار کنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>