سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۰:۰۹ ق.ظ چاپ مطلب
عضو شورای صنفی نمایش:

ارقام میلیاردی بعضی فیلم‌ها گول‌زننده است

Salon-Cinema

فرشید مؤتمن آذر تاکید کرد آمار فروش بعضی فیلم‌های سینمایی تائید کننده رونق سینماها و مخاطب بالا در سال ۹۲ نیست.

فرشید مؤتمن آذر تاکید کرد آمار فروش بعضی فیلم‌های سینمایی تائید کننده رونق سینماها و مخاطب بالا در سال ۹۲ نیست.

فرشید مؤتمن آذر عضو هئت مدیره انجمن سینماداران و شورای صنفی نمایش درباره عملکرد سینماها از ابتدای سال ۹۲ تا کنون به سوره سینما گفت: فروش سینماها از ابتدای سال تا کنون اصلا خوب نبوده است. به رقم‌های میلیاردی نگاه نکنید مهم تعداد تماشاگر است. باید ببینید رقم فروش بالا در کدام سینما اتفاق افتاده است. مثلا فیلمی مثل «حوض نقاشی» ۷۰درصد فروشش در سینما آزادی بوده است. این رقم‌های میلیاردی از همه سینماها به وجود نیامده است یعنی برخی سینماها فروش بیشتر و برخی فروش کمتری دارند که باید علت‌ها را جستجو کرد.

وی گفت: می‌گویند فیلم «رسوایی» ۴ میلیارد تومان فروخته است. ۴میلیارد را تقسیم بر قیمت ۴۰۰۰ هزار تومان کنید، ۱میلون نفر این فیلم را دیده‌اند. این تعداد تماشاگر یعنی افت مخاطب. رقم فروش تمام سینماها هر روز به دست من می‌رسد و می‌توانم تحلیل دقیق از فروش سینماها داشته باشم و منحنی فروش را در اختیار رسانه‌ها قرار دهم. این رقم‌های میلیاردی ابدا نشانگر موفقیت سینماها نیست. پردیس‌هایی که می‌توانند ۴فیلم روی پرده داشته باشند مخاطب بیشتری را سمت خود جذب می‌کنند. سینماهایی که در مکان جغرافیایی نامناسبی قرار دارند حتما از این جهت متضرر خواهند شد. اهمیت مدیریت سینما برای برخی سینماها از بین رفته است.

مؤتمن آذر گفت: برخی پردیس‌ها به دلیل بی کفایتی در مدیریت نمی‌توانند از همه امکانات خود برای فروش بیشتر استفاده کنند. با تمام این حرف‌ها و بهانه‌ها اگر فیلم‌ها جذابیت کافی داشته باشند فروش خوب اتفاق خواهد افتاد. در زمان مدیریت سیف‌الله داد که پردیس‌ها وجود نداشتند فروش سینماها خیلی چشمگیر بود چون تنوع وجود داشت. آمار وجود دارد و می‌توان دید که در زمان ایشان با همین سینماها فیلم‌هایی نمایش داده می‌شد که مخاطب را به سالن می‌کشاندند.

مؤتمن آذر درباره برنامه‌هایی مثل نمایش فوتبال در سالن‌های سینما گفت: زمانی این پیشنهاد در راستای ایجاد تنوع از طرف سینمادارها مطرح شد اما نتوانست ادامه پیدا کند. این اتفاق قطعا می‌تواند تأثیر مثبتی در عملکرد فروش سینماها داشته باشد. به هر حال وضعیت سینماها باید با تجمیع آرای مدیریت کلان سینما، سینمادارها، مالکین سینما و تهیه‌کنندگان مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد.