سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ آذر ۱۳۹۵ در ۳:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

یادداشت محمود گبرلو برای «هفته بسیج»/ متولیان مبارزه با جنگ نرم چه می‌کنند؟

gabarloo-basij

محمود گبرلو مجری سابق برنامه هفت به مناسبت «هفته بسیج» یادداشت اینستاگرامی منتشر کرد.

به گزارش سوره سینما متن یادداشت اینستاگرامی محمود گبرلو بدین شرح است:

هفته بسیج فرا رسید .  نمیشه  فداکاری بسیجی ها رو در دوران دفاع مقدس  فراموش کرد. همه دوستان واقعی من از همان دوران هستند (و البته خیلی هاشون شهید شدند) اما با همین تعداد اندک باقیمانده که گاهی هم کلام می شوم آرامش معنوی وجودم رو فرا میگیره .

طبیعتا در دوران امروز وظیفه اصلی بسیج مبارزه با جنگ نرمی است که دشمن ایجاد کرده اما چگونه و با چه روشی ؟ یک بحث جدی و اساسی است که کمتر در محافل گفتمانی مطرح می شود . سخنان اخیر مقام معظم رهبری خیلی دقیق و حرفه ای این نقشه راه را ترسیم کردند. ” لزوم تشکیل هیات های اندیشه ورز و رصد گر برای مراقبت از نفوذ ویروس ها ” و یا ” هم افزایی  ، مردم سالاری واقعی ، جذب حداکثری (البته نه به هر روشی ) فاصله از جناح های انقلاب ” و …حتما طی روزهای آتی شاهد بنرها و کلیپ ها و شعارهای جذاب در این خصوص خواهیم اما ای کاش برخی بسیجی ها ، منولیان امر بخصوص رسانه ملی از شعار گویی و بخصوص تنگ نظری و جناحی بپرهیزند و زمینه مباحث و گفتمان و نظریه پردازی را ایجاد کنند .

بخدا قسم اتحاد شگرفی  در میان ملت شاهد خواهیم بود . یکی از ابزار های مهم در جنگ نرم سینما و تلویزیون است اما خیلی دلخوش نیستم بتوانند وابستگی های فردی و جناحی خود را کنار بگذارند به معنای واقعی به این مباحث بپردازند.مثال ساده ای بزنم الان قدری دقت کنید همه تئوری پردازهای معتقد به جنگ نرم ساعتها می نشینند و از قدرت دشمن در سینمای جهان تفسیر و تحلیل میکنند اما هیچگاه نمی آیند بحث و گقتگو کنند ما چه کردیم و چه باید بکنیم .

البته دشمن شناسی یک اصل است اما نه اینکه تمام وقتمان را بگذاریم همه فیلم های دشمن را سر فرصت ببینیم و ساعتها حرف بزنیم اما هم اینکه به عملکرد خودمان میرسد سکوت کرده و یا بخاطر ضعف در عملکرد به دیگران حمله کنیم و بد وبیراه بگوییم . الان در این دوران که سالها از انقلاب می گذرد و انقلابی های زیادی رشد کردند و به بلوغ رسیدن و سکانهای فرهنگی را در اختیار دارند بیاد بیایییند بگویند چه کردیم و چه باید بکنیم نه اینکه به دیگران حمله کنند که چه کردید و چرا کاری نمی کنید.