سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ آذر ۱۳۹۵ در ۱۱:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب

منبتی: حرکت حوزه هنری در بهسازی و نوسازی سینماها قابل توجه است

monabati

سید هادی منبتی گفت: از آنجاییکه بسیاری از استانهای کشور به واسطه سالن های حوزه هنری صاحب سینما هستند ، حرکت این نهاد در بهسازی و نوسازی سینماها را بسیار شایسته و قابل توجه می بینم.

سید هادی منبتی مدیرعامل سابق موسسه تصویر شهر در مورد به روز رسانی و ساخت سالن های سینمایی حوزه هنری در گفت و گو با سوره سینما بیان کرد:  از آنجاییکه بیش از هشتاد سالن سینمای سراسر کشور متعلق به حوزه هنری است و بسیاری از استانهای کشور به واسطه سالن های حوزه هنری صاحب سینما هستند؛این حرکت حوزه هنری را بسیار شایسته و لازم و قابل توجه می بینم اگرچه معتقدم نباید از روند توسعه و به روز رسانی عقب بماند.

وی ادامه داد: همانطور که همه می دانیم در زمانه ای هستیم که مردم در خانه خود از به روزترین امکانات صوتی تصویری برخوردار هستند، لذا جذب این مخاطبان به سالن های  سینما با سختی زیادی همراه است و نکته مهمتر اینکه کاملا طبیعی است که وقتی صندلی سالن ها صدا می دهد وسالن ها فرسوده باشند ضمن اینکه  امکانات و خدمات به مخاطب ارائه نشود جذب مخاطب به سالن ها به امری محال تبدیل می شود.

منبتی در بخش دیگری از صحبت خود با اشاره به اینکه قطعا بازسازی سالن های سینمایی نیاز به سرمایه هنگفتی دارد گفت: با برنامه ریزی جدی در این زمینه ظرف دو سال، هم بازخورد خوبی از مخاطبان خواهیم گرفت و هم اینکه این سرمایه استفاده شده بر می گردد.

مدیرعامل سابق موسسه «تصویر شهر» در ادامه گفت: به عنوان نمونه سینمای «هویزه» مشهد را قبل و بعد از بازسازی در نظر بگیرید. قبل از بازسازی این سینما در رتبه های هفتم یا هشتم به لحاظ جذب مخاطب قرار داشت اما بعد از بازسازی و به روزرسانی سینما هویزه توسط حوزه هنری اگر اولین سینما به لحاظ جذب مخاطب نباشد دومین سینمای پرمخاطب کشور خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه در سال های گذشته وزارت ارشاد و موسسه سینما شهر هم در بازسازی سالن های سینمایی بخش خصوصی تاثیرات مثبتی داشتند افزود: قطعا افزایش سالن های سینمایی هم بسیار حرکت موثر در جهت جذب مخاطب خواهد بود اما بازسازی و به روز رسانی این تعداد سالنهای موجود هم ظرف دو سال آینده نتایج مطلوب فراوانی را به همراه خواهد داشت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>