سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ آذر ۱۳۹۵ در ۱۰:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب

علی‌اکبر ثقفی: تدوین «بیوگرافی» به پایان رسید/ به نگاه جوانها احترام می‌گذارم

biography

تهیه کننده فیلم سینمایی «بیوگرافی» با بیان اینکه تدوین این فیلم به پایان رسیده گفت: برای نگاه فیلمسازی فرزندانش احترام قائل است .

علی اکبر ثقفی تهیه کننده فیلم سینمایی «بیوگرافی» در گفتگو با سوره سینما در خصوص همکاری با فرزندانش امیرحسین و فاطمه ثقفی به عنوان کارگردانان جوان بیان کرد: نسلی که در حال حاضر وارد سینما  می شوند آنقدر شور و ذوق و هیجان در فیلمسازی دارند که حتی با فیلم اولشان همه ما فیلمسازان را متحیر می کنند ، طبیعتا من  هم  به عنوان پدر به این ذوق و اشتیاق احترام می گذارم و تلاش می کنم از این انگیزه حمایت کنم.

وی ادامه داد: تکنیک و ساختار فیلمسازی را به تدریج همه در سینما می آموزند اما مهم اندیشه ایست که در پس نگاه فیلمسازی جوانان ما حاکم است و به فیلم های آنها هویت می بخشد.

ثقفی به صحبت هایش ادامه داد: هم فاطمه و هم امیرحسین با ذوق و انگیزه بالا در سینما کار می‌کنند. نمی توانم کتمان کنم که امیر حسین مشوق دخترم برای فیلمسازی بوده و فاطمه در همه فیلم های امیر حسین با او همکاری نزدیک داشته است؛ به عبارتی علاوه بر دانش فیلمسازی و علاقه زیاد به این حرفه، اصول و قواعد سینمایی را از بردارش یاد گرفته است.

وی همچنین گفت: جوانها در حال حاضر برخلاف دوره ما ساختار شکنی خاصی در فیلمسازی خود دارند.

تهیه کننده فیلم «بیوگرافی» در بخش دیگری از صحبت خود با بیان اینکه تدوین این فیلم توسط روح الله انصاری به پایان رسیده گفت: صداگذاری و میکس توسط آرش قاسمی انجام می‌شود.

پیش تولید این فیلم از اوایل تابستان و پس از پایان بازنویسی فیلمنامه آغاز شد. «بیوگرافی» در ابتدا با نام «آدم اینجا تنهاست» پروانه ساخت گرفته بود، که در نهایت به «بیوگرافی» تغییر نام داد.

فیلمبرداری نیز از اوایل مرداد در تهران آغاز و پس از ۴۰ جلسه در بیش از ۳۵ لوکیشن مختلف، اوایل شهریور به پایان رسید.

«بیوگرافی» را امیر حسین ثقفی نوشته است. فیلمنامه از مضمونی اجتماعی برخوردار است و داستان زندگی یک روز از شخصیت های حاشیه نشین شهر تهران را روایت می کند که هر کدام با مشکلات اجتماعی متفاوتی دست به گریبانند و برای رهایی از این مشکلات به دنبال یافتن راه حلی هستند…

بهار کاتوزی، میثاق زارع، اسماعیل محرابی، اشکان مهری، میثم غنی زاده، فریبا شاهسون و مهران ملکوتی از بازیگران این فیلم هستند.

عوامل این فیلم عبارتند از: کارگردان:فاطمه ثقفی، نویسنده فیلمنامه: امیرحسین ثقفی، تدوین:مستانه مهاجر، طراح صحنه و لباس:شراره سروش، تهیه کننده و مجری طرح:علی اکبر ثقفی، مدیر فیلمبرداری:مجید گل سفیدی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز:کاوه قاسم زاده، مدیر صدابرداری:مهران ملکوتی، طراح گریم:محمد رضا قومی، منشی صحنه:مرجان شاهسون، مدیر تولید:امیر حیدر طاری، مدیر تدرکات:مسعود تهرانی، عکاس: محمد دارایی، مشاور رسانه ای:بهناز شیربانی، دستیار لباس:نیاز حمیدی، دستیار صدابردار:اشکان فتاحی، دستیار گریم:مارال آگین، تدارکات:علی عاشوری،محمد عاشوری.

فاطمه ثقفی دختر علی‌اکبر ثقفی کارگردان و تهیه کننده با سابقه سینماست که پیش از این به عنوان دستیار کارگردان و منشی صحنه در فیلم های برادرش امیرحسین ثقفی و پدرش علی اکبر ثقفی فعالیت می کرده.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>