سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ آذر ۱۳۹۵ در ۴:۱۵ ب.ظ چاپ مطلب
رایا نصیری به «سوره سینما» خبر داد:

فیلم مستند «عشق ،گم شده» ساخته می‌شود

raya-nasiri

بخش دوم ضبط تصاویر فیلم مستند «عشق ،گم شده» به کارگردانی رایا نصیری اواخر دی‌ماه انجام می‌شود.

رایا نصیری کارگردان این فیلم مستند در مورد موضوع آن به سوره سینما گفت: موضوع فیلمِ «عشق ،گم شده» وجوهِ متفاوت عشق است.

احساسات و عواطفی که انسانها  به دلیل تابوهای اجتماعی و شرم و حیای افراطی از بیان آن پرهیز می کنند. همچون پدری که محبت و دوست داشتن خود را به فرزندانش نمی گوید.

وی گفت: تصویربرداری این فیلم مستند را به دلایلی در دو بخش انجام می شود. بخش اول را سال ۹۳ ضبط کردیم و بخش دیگر فیلم را به امسال موکول کردیم که یکی از دلایل این بوده  تا بعضی از سوژه هایم که چند بچه هستند باید بزرگتر می شدند لذا این انتظار برای سرانجام فیلم مهم بوده است.

نصیری توضیح داد: اقتضای داستان «عشق ،گم شده» این است که  در بخش دوم فیلم؛ جهان بینی بچه ها تغییر می کند و با دنیای جدیدتر آنها در سن بلوغ آشنا می شویم. مثلا دختر بچه هشت ساله فیلم حالا نزدیک به یازده سالگیست و بیانش درباره ی احساساتش کاملا متفاوت است.

وی با بیان اینکه تلاشم را می کنم تا یکدستی موجود درفضای  فیلم حفظ شود اما به نظرم روایت در این فیلم از ساختارِ بصری مهم تر است.

این کارگردان در بخش دیگری از صحبت خود گفت: در حال حاضر مراحل پیش تولید ، جذب سرمایه وهماهنگی با چند خانواده جدید در این فیلم را سپری می کنیم. به احتمال فراوان آخر دی‌ماه که به لحاظ فصلی هم زمان مناسب برای تولید فضایِ خاص این فیلم است؛ ادامه فیلمبرداری را پی می گیریم . فیلمبرداری بخش پایانی فیلم هم نزدیک به بیست روز زمان می‌برد.

رایا نصیری پیش از این ساخت فیلم های مستند «یک آن» ، «دخترم، باران، فرناز» و «کوچ خاک» را در کارنامه دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>