سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ آذر ۱۳۹۵ در ۲:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

روایت تصویری قدمت «خیابان مولوی» در یک فیلم مستند

khiaban-molavi

فیلم مستند «خیابان مولوی» به تهیه کنندگی و کارگردانی شهراب میراب اقدم ساخته می شود.

شهرام میراب اقدم کارگردان این فیلم در گفتگو با سوره سینما بیان کرد: شش ماه درگیر پژوهش و تحقیق این مستند بودم و همزمان با تحقیق ضبط تصاویر این فیلم را انجام می دادیم.

وی با اشاره به این نکته که  نام قدیم این خیابان «اسمعیل بزاز» بوده گفت: موضوع فیلم مستند «خیابان مولوی» در مورد قدمت خیابان مولویست . آثار تاریخی که در این خیابان موجود است. روایت تصویری و تاریخی این خیابان در فیلم از میدان قیام شروع می شود تا میدان رازی ادامه پیدا می کند.به عبارت دیگر این فیلم مستند به دوره ناصری و زمانی که این خیابان شکل پیدا می کند و بناهایی که در آن وجود دارد می پردازد.

میراب اقدم ادامه داد: از جمله بناهای تاریخی که در این فیلم به آن پرداخته می شود مسجد مشیرالدوله، امام زاده سید اسماعیل و مقبره خاندان امامی اولین امام جمعه تهران می توانیم اشاره کنیم.

وی در مورد آخرین مراحل فنی این فیلم هم توضیح داد: تدوین «خیابان مولوی» توسط خودم انجام می شود و به زودی میکس و صداگذاری  کار را هم آغاز خواهیم کرد.

«خیابان مولوی» به کارگردانی و تهیه کنندگی شهرام میراب اقدم به تهیه کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و با مشارکت موسسه تصویر شهر ساخته می شود.