سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ آذر ۱۳۹۵ در ۶:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب
در برنامه «هدهد 19» مطرح شد:

جشنواره ها باید به فضایی برای استعدایابی تبدیل شوند

hod-hod-19

نوزدهمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌های صدا و سیما با هدف استعدادیابی و حمایت از نسل جوان می تواند نتیجه بسیار مناسبی را به همراه داشته باشد چراکه جشنواره ها باید به مکانی برای کشف استعداد تبدیل شود.

به گزارش سوره سینما به نقل از مشاور رسانه ای این برنامه، فریدون حسنوند نماینده اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه «هدهد ۱۹» با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت استان خوزستان گفت: در استان خوزستان ظرفیت های بسیاری نهفته شده و می توان از آنها در تولید برنامه به نحو احسن استفاده کرد.

وی ادامه داد: باید مردم را محرم بدانیم و با آنها صادق باشیم تا همیشه با ما همراه باشند باید از وضعیت فرهنگ در هر استانی به مردم آگاهی داد در غیر اینصورت بنیان آن استان ویران می شود.

سیروس حسن پور کارگردان تلویزیون و سینما با بیان اینکه در درجه اول از خانواده تلویزیون هستم گفت: در مدت یک دهه در تلویزیون برنامه های زیادی تولید کردم که بیشتر از شبکه دو سیما پخش می شد اما الان حدود ۵ سال است این رابطه بسیار کمرنگ و به گلایه تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه هر قصه باید براساس فرهنگ هر استان نوشته شود ادامه داد: استعدادهای زیادی در استان ها وجود دارد اما به دلیل عدم امکانات و برخی از شرایط این استعدادها عرصه ای برای بروز ندارند علاوه بر فضای رقابتی در جشنواره ها باید فضایی برای دیده شدن نسل جوان فراهم شود. در چنین جشنواره هایی فیلمسازان جوان توانایی ها و استعدادهایشان به نمایش گذاشته می شود

حسن پور در ادامه بیان کرد: بارزترین مساله ای که می تواند در راستای کیفیت اتفاق بیفتد این است که هنرمندان در هر استان با تسلط به زیست بوم و فرهنگ خود برنامه ای مطابق با سلیقه آن منطقه تولید کنند.

حسین فردرو کارگردان و استاد دانشگاه در ادامه برنامه «هدهد ۱۹» به استعدادها و به کاری گیری آنها در شبکه های استانی بیان کرد: استعداد و ظرفیت بالایی در میان جوانان هنرمند شبکه های استانی است که باید به خوبی از آنها بهره گرفت.

وی ادامه داد: در جشنواره ها باید محیطی فراهم شود تا شرکت کنندگان و برگزیدگان در کنار هم بتوانند در آینده همکاری داشته باشند و تنها به دریافت جایزه اکتفا نشود.

برنامه «هدهد ۱۹» ویژه جشنواره نوزدهم، که اجرای آن را محمود گبرلو برعهده دارد به مدت ۱۴ شب، هر شب ساعت ۲۱ و به مدت ۷۵ دقیقه به‌صورت زنده از شبکه شما پخش می‌شود.

گفتنی است؛ برنامه «هدهد ۱۹» از  قسمت هفتم، از مرکز اهواز پخش خواهد شد و تهیه کنندگی این برنامه را قاسم خدایاری بر عهده دارد.

نوزدهمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌های صدا و سیما از ۳۰ آذر تا ۲ دی ماه در شهر اهواز استان خوزستان برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>