سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ آذر ۱۳۹۵ در ۴:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

قاصد اشرفی: امیدوارم تلاش حوزه هنری برای بازسازی سینماها ادامه یابد

ghased-ashrafi

محمد قاصد اشرفی رییس انجمن سینماداران ابراز امیدواری کرد روند بازسازی سینماها توسط حوزه هنری مستمر باشد.

به گزارش سوره سینما ، محمد قاصد اشرفی رییس انجمن سینماداران در گفتگو با سایت موسسه فرهنگی بهمن سبز عنوان کرد: میزان تولیدات سینمایی ما با ظرفیت اکران اصلا همخوانی ندارد. پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد سالن‌های سینما با جمعیت کشور همخوان بود ولی در حال حاضر اینطور نیست. متاسفانه حتی برخی از همان سالن‌ها هم امروزه از چرخه اکران خارج شده یا به علت بافت شهری تغییر کاربری داده‌اند. مشهورترین مورد خیابان لاله زار تهران است که پر از سالن سینما بود و همه این سالن‌ها در حال حاضر تجاری شده‌اند. بنابراین این تعداد سالن به هیچ وجه پاسخگوی اکران نیست و ما در بسیاری از شهرهای بزرگ حتی هنوز سالن سینما نداریم.

وی افزود: در دهه نود این کمبود سالن بالاخره از سوی مسئولان و بخش خصوصی و نهادهای فرهنگی احساس شد و به تدریج ساخت پردیس های سینمایی شکل گرفت. خوشبختانه فرهنگ ساخت پردیس کمک بزرگی به اکران فیلم‌ها کرده است، اما هنوز تا رسیدن به حد استاندارد فاصله بسیاری داریم.

اشرفی ادامه داد: البته در نظر داشته باشیم که اولین حرف را در زمینه اکران فیلم خوب می‌زند. یعنی حتی همین تعداد سالن وقتی فیلم خوبی در آنها اکران نشود خالی می‌مانند. در سالن های سینما فقط فیلم اکران می‌شود و کاربری دیگری ندارند. پس نبض حیات یک سالن سینما بسته به فیلم‌های خوب و خوش ساخت دارد.

رییس انجمن سینماداران با اشاره به روند خوب اکران در سال‌های اخیر گفت: در حال حاضر برخی از فیلم ها تا چهارده میلیارد تومان فروش دارند در حالی که تا چند سال پیش رسیدن به فروش یک میلیارد تومانی رقمی عالی بود و به اصطلاح این فیلم ها وارد باشگاه میلیاردی‌ها می‌شدند. توجه داشته باشد سالن های ما در این یکی دو سال تغییری نکرده اند بلکه این فیلم‌های مناسب و جذاب هستند که مخاطب را به سمت سالن ها جذب کرده‌اند. اگر به جای صد فیلم در سال پنجاه فیلم خوب تولید و اکران شود و سالن ها همه مرمت و بازسازی شوند سینما رونق بیشتری خواهد گرفت. درواقع فروش خوب فیلم ها می‌تواند به فرهنگ سینما سازی هم کمک کند.

اشرفی درباره تلاش حوزه هنری در زمینه احداث سالن‌های سینما گفت: جا دارد از حوزه هنری به خاطر تلاش و همتش برای سالن سازی در شهرهای مختلف و بازسازی سینماهای قدیمی و متروکه تشکر کنم. امیدوارم این روند ادامه دار باشد. چنین کاری نشان می‌دهد بازسازی و ترمیم سالن های سینما و ساخت سالن ها جدید برای این نهاد در اولویت قرار دارد که باعث خوشحالی عوامل سینما و هنردوستان است. من به عنوان یک سینمادار از مدیران حوزه هنری تشکر می‌کنم که در این زمینه فعالیت و هزینه می کنند.

اشرفی در پایان گفتگو عنوان کرد: باید در شهرهایی که فاقد سالن سینما هستند پردیس‌هایی مناسب آن شهرها ساخته شود و در این زمینه سرمایه‌گذاری شود. امیدورام شهرداری‌ها و نهادهای فرهنگی مانند حوزه هنری در این زمینه پیش قدم شوند و سینما به همه شهرهای ما برود و فیلم‌ها در همه شهرها همزمان با شهرهای بزرگ اکران شوند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>