سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ آذر ۱۳۹۵ در ۳:۲۰ ب.ظ چاپ مطلب

استقبال از یلدا با منش پهلوانی محمدرضا طالقانی/ حجت الاسلام کشوری فردا مهمان «باصبح» می‌شود

taleghani

نهمین برنامه «باصبح» امروز ۳۰ آذرماه میزبان محمدرضا طالقانی پیشکسوت کشتی بود.

به گزارش سوره سینما ، سهیل سلیمانی تهیه کننه برنامه صبحگاهی شبکه دو سیما حجت الاسلام علی کشوری را به عنوان مهمان فردای برنامه «باصبح» معرفی کرد. او ادامه داد: دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در برنامه فردا حضور خواهد داشت.

برنامه «باصبح» کاری از گروه اجتماعی شبکه دو سیما است که با اجرای عبداله روا از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۸ به روی آنتن می رود.

یلدا سنت حسنه ایرانی

نهمین برنامه «باصبح» با میزبانی از محمدرضا طالقانی پیشکسوت کشتی کار خود را آغاز کرد. طالقانی در اولین جملات خود از این که در یک روز قشنگ و ما بین فصل پاییز و زمستان یعنی چند ساعت مانده تا شب یلدا در خدمت مردم است ابراز خوشحالی کرد و گفت: امیدوارم همه مردم کشورم شب بسیار خوبی داشته باشند، این سنت های حسنه  و دوست داشتنی را باید حفظ کرد. همین که مردم امشب را قدر بدانند و دور هم جمع شوند خوشایند است.

پهلوانی منحصر به زور نیست

بخش دیگری از صحبت های محمدرضا طالقانی پیرامون منش پهلوانی و انتخاب ورزش کشتی بود و او در این باره بیان کرد: پهلوانی منحصر به زور و ورزش نیست، هر کس در هر مقام و منزلتی می تواند پهلوان باشد. من ورزش کشتی را به خاطر زمین زدن حریف انتخاب نکردم بلکه به این دلیل وارد این ورزش شدم تا بتوانم با مردم باشم و اگر کاری از دستم برآمد برای آنها انجام دهم.

۱۱ میلیارد پول آوردم

این پیشکسوت کشتی در قسمت دیگری از گفت و گو عنوان کرد: اگر نوکر بی جیره و مواجب مردم باشی سرت شلوغ می شود؛ من به نوکری مردم افتخار می کنم، اگر هرکس بنده خدا باشد خداوند به کمک او می آید، این موضوع را برای اولین بار است که مطرح می کنم، ۱۱ ماه در کشتی پهلوانی فعال بودم و ۱۱ میلیارد پول به کمک دوستان به این حوزه آوردم.

خدا کند امشب برف ببارد

در دقایق پایانی برنامه قطعه «زمستان» با صدای افشین مقدم پخش شد که طالقانی خاطره ای را ازاین ترانه تعرف کرد: من یک ضبط صوت خریده بودم و این آهنگ را بارها در آن گوش کردم، این ترانه را خیلی دوست دارم، امیدوارم امشب برف ببارد تا یلدا قشنگ تر شود.

در پایان گفت وگوی امروز طالقانی در جواب سوال روا گفت: برای آینده خود هیچ برنامه ای ندارم، نبض من با نبض مردم می زند، بندگی خدا را می کنم و هیچ آرزویی ندارم و سپس دعا کرد: امیدوارم فردا هنگامی که شب می شود خدا خشنود باشد و بندگان او کنار ما آرامش داشته باشند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>