سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ دی ۱۳۹۵ در ۴:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

رکورد فروش سینماهای آمریکا به لطف اکران «روگ وان: داستانی از جنگ ستاره» شکست

rouge-one-starwars

با اکران «روگ وان: داستانی از جنگ ستاره» ، مجموع فروش گیشه آمریکای شمالی در سال ۲۰۱۶ با گذر از ۱۱ میلیارد دلار رکوردی جدید را به ثبت رساند.

به گزارش سوره سینما ، گیشه سینمای امریکا به لطف اکران دو فیلم «روگ وان: داستانی از جنگ ستاره» و انیمیشن «آواز خواندن» در آخرین روزهای سال توانست با عبور از فروش سالانه ۱۱ میلیارد دلار رکورد جدیدی خلق کند.

درآمدهای فروش سینمای آمریکا تا روز دوشنبه ۲۶ دسامبر به ۱۱.۰۵ میلیارد دلار و فاصله کمی با رکورد ۱۱.۱۴ میلیارد دلار سال ۲۰۱۵ رسید و طبق پیش بینی‌ها در چند روز مانده به پایان سال میلادی این مجموع فروش با رسیدن به ۱۱.۳ میلیارد دلار، رکوردی جدید در عرصه فروش سینمای آمریکا ثبت می‌کند.

سال درخشان کمپانی دیزنی یکی از مهمترین دلایل ثبت رکوردی دیگر در فروش سالانه سینمای آمریکاست و فیلم جدید این کمپانی با عنوان «روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان» که حدود دو هفته از اکران آن می‌گذرد تاکنون به فروش ۳۰۰ میلیون دلاری در آمریکا دست یافته است.

انیمیشن «آواز خواندن» محصول کمپانی ایلمومینیشن و یونیورسال نیز با اکران موفق در ایام کریسمس سهم قابل توجهی در ثبت رکورد جدید داشته است و تاکنون ۷۶.۷ میلیون دلار فروش داشته است.

منبع: ایسنا


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>