سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ دی ۱۳۹۵ در ۱۱:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب
حجت الاسلام سالک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

از حوزه هنری برای اهتمام به اکران فیلم‌های «خانواده محور» تشکر می‌کنیم/ کنترل اکران فیلم‌ها در سینماهای حوزه هنری وظیفه خطیر این نهاد است

saalek

حجت الاسلام سالک از اینکه حوزه هنری با ملاک‌های ارزشی فیلم‌هایی در جهت تحکیم نظام خانواده را در سینماها به نمایش می‌گذارد، تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری ؛ حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگویی بیان کرد: اینکه حوزه هنری با ملاک‌های ارزشی فیلم‌هایی در جهت تحکیم نظام خانواده را در سینماها به نمایش می گذارد جای بسی تقدیر و تشکر دارد؛ ما توقعی هم جز این میزان دقت عمل از حوزه هنری نداریم.

وی تصریح کرد: اگر روزی حوزه هنری فیلم های مسئله دار و هنجارشکن را در سینماها به نمایش در بیاورد این خلاف منویات و سیاست های رهبری است و باید پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه  کنترل در اکران و پخش فیلم در سینماهای حوزه هنری وظیفه خطیر مسئولین این سازمان است افزود: شکی نیست انتخاب درست فیلم ها به اطمینان خاطر و آرامش خانواده ها کمک می کند و فیلم های فاقد ارزش به گسترش فساد در جامعه دامن می زند.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت خود توضیح داد: همانطوری که می دانیم برای اینکه فیلمی در سینماها به اکران عمومی در بیاید از سه شورا عبور می‌کند. در واقع فیلم ها از سه مرحله می گذرند تا بتواند امکان نمایش پیدا کنند.

وی ادامه داد: شورای اول از مجموعه افرادی تشکیل می شود که در وزارت ارشاد بعد از تائید فیلم نامه مجوز تولید فیلم را صادر می کنند. گروه دوم شامل کسانی می شوند که بعد از ساخته شدن فیلم را تعقیب کرده و بر چگونگی ساخته شدن فیلم کنترل نظارتی دارند که به عقیده من این بخش شورا در وزارت ارشاد در انجام مسئولیت خود ضعیف عمل می کنند چراکه مشاهده شده فیلم نامه ای که مجوز ساخت دریافت می کند نسبت به  فیلمی که ساخته شده متفاوت است که در این مورد دقت نظر بیشتری باید صورت بگیرد.

حجت الاسلام سالک ادامه داد: اما مرحله مهم دیگر سینماداران کشور هستند که انتخاب می کنند چه فیلمی را در سینماهایشان به نمایش در بیاورند و تشخیص می‌دهند فیلم هایی با سلائق مخاطب در چه سینمایی به نمایش در بیاید. بدیهی است حوزه هنری با توجه به مسئولیتی که بر عهده دارد تشخیص می دهد چه فیلمی را در سینماهای زیر مجموعه اش نمایش دهد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>