سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ دی ۱۳۹۵ در ۵:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

شکستن رکورد ثبت‌نام «کارت اهدای عضو» بعد از برنامه «خندوانه» درباره اهدای عضو

khandevane ehdaye ozv

اهدای عضو؛ موضوع برنامه «خندوانه» بود که سه شنبه شب ۱۴ دی ماه از شبکه نسیم پخش شد. بعد از پخش این برنامه، رکورد ثبت‌نام «کارت اهدای عضو» شکسته شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی سیما، در طول سه روزی که از پخش این برنامه می گذرد، بیش از ۱۰۰ هزار نفر برای دریافت کارت اهدای عضو اقدام کرده اند.

در این برنامه که سه شنبه ۱۴ دی ماه پخش شد، دکتر کتایون نجفی‌زاده، مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایران،‌ حضور داشت و مردم را با فرایند مرگ مغزی آشنا کرد.

در این برنامه که سامانه www.ehda.center  نیز معرفی شد، بیش از ۵۰۰۰ نفر به صورت آنلاین و هم زمان به بازدید از سایت انجمن اهدای عضو ایرانیان پرداختند و پس از گذشت ۳ روز آمار ثبت نام کارت اهدای عضو به بیش از ۱۰۰ هزار نفر رسید.

این آمار حکایت از افزایش این فرهنگ خداپسندانه دارد به طوری که در بین افراد ثبت نام شده برای گرفتن کارت اهدای عضو موارد نادری به چشم می خورد؛ ثبت نام مادری برای کودک ۵ روزه اش تا ثبت نام پیرمردی با بیش از ۱۰۰ سال سن، که نشان از شکستن رکورد این اقدام خداپسندانه دارد.

گفتنی است اهدای عضو یک اقدام انسانی است که خانواده هر فرد مرگ مغزی با رضایت به اهدای اعضای بدنش می‌توانند جان یک تا هشت نفر را نجات دهند و یک تا ۵۳ نفر را از معلولیت نجات دهند. اهدای عضو تنها اهدای بخشی از بدن نیست، بلکه اهدای زندگی به یک فرد منتظر است که شاید سال‌ها در آرزوی سلامتی به سر برده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>