سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ دی ۱۳۹۵ در ۲:۱۰ ب.ظ چاپ مطلب

سیدمحمدرضا خردمندان: «بیست و یک روز بعد» درباره تلاش و اراده انسان‌ها است

21rooz-bad-1

سیدمحمدرضا خردمندان گفت: قصه فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» درباره تلاش و اراده انسان‌ها است. درواقع احساس می‌کنم انیمیشن «پدر» را در ابعاد بزرگتری ساخته‌ام.

به گزارش سوره سینما، سیدمحمدرضا خردمندان کارگردان فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» از آثار بخش سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر درباره داستان اولین اثر سینمایی اش بیان داشت: «بیست و یک روز بعد» درباره نوجوانی است که رویای فیلمسازی در سر دارد و در مسیر رسیدن به این رویا با چالش های جدیدی مواجه می شود. برای فراهم کردن شرایط ساخت فیلم، به همراه احسان ثقفی ۳ سال زحمت کشیدیم که به نگارش یک قصه خوب بیانجامد.

وی افزود: قصه این فیلم درباره تلاش و اراده انسان هاست. درواقع احساس می کنم انیمیشن «پدر» را در ابعاد بزرگتری ساخته ام. انیمیشن «پدر» درباره مقاومت یک پدر بود که در طوفان حوادث از خانواده اش حمایت و حفاظت می کند و این فیلم در ادامه آن است.

خردمندان درباره اولین تجربه ساخت فیلم بلند خود گفت: پیش از این حدود ۴۰ فیلم کوتاه ساخته ام که هرکدام برایم یک تجربه کامل بوده اند. چون در تمام کارها سعی کرده ام تمام عناصر لازم برای یک فیلم در آنها رعایت شود. اما در فیلم بلند شما دست به تجربه وسیع تری می زنید. تفاوت دیگر این فیلم با سایر فیلم های کوتاهم، همکاری با عوامل حرفه ای سینماست. کار کردن کنار آقای برازنده با آن روحیه بی نظیر، آقای امین عشایری، خانم بیات، آقای آذرنگ و … برایم تجربه ای بسیار جذاب و به یاد ماندنی است. این دوستان همه پر از ایده های خوب هستند و کارگردان باید از مجموع نظرات و ایده های این دوستان به نفع فیلم استفاده کرده و خروجی مورد نظرش را به دست آورد.

21rooz-bad-2

این کارگردان جوان درباره تفاوت فیلمسازی در حوزه فیلم بلند خاطرنشان کرد: برای من بین ساختن فیلم بلند و کوتاه تفاوتی وجود ندارد و برای فیلم کوتاه و بلند به یک اندازه ارزش قایل هستم. اما اینکه چرا به سمت ساخت فیلم بلند آمدم صرفا به خاطر این بود که داستان فیلم این طور طلب می کرد. برخی ایده ها باید در قالب فیلم کوتاه تولید شوند و اگر اینطور نباشد به آن ایده خیانت شده است. اتفاقی که بسیار در سینمای مان می بینیم و برخی ایده ها نیاز دارند تا در بازه زمانی طولانی تری روایت شوند.

«بیست و یک روز بعد» اولین فیلم بلند سینمایی سیدمحمدرضا خردمندان به تهیه کنندگی محمدرضا شفاه، نخستین فیلم سینمایی تولید شده در باشگاه فیلم سوره نیز محسوب می شود.

این فیلم به عنوان تازه ترین محصول سازمان توسعه سینمایی حوزه هنری، ملودرامی اجتماعی از زندگی نوجوانی به نام «مرتضی» است که در راه تحقق آرزوی ناکام پدرش، با چالش های بسیاری روبرو می شود.

مهدی قربانی، بازیگر نوجوان سینمای کشور، نقش اصلی این فیلم را برعهده دارد و ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین صدیق، جلال فاطمی، سینا رازانی، رضا استادی و حسین شریفی نیز دیگر بازیگران این فیلم هستند.

«بیست و یک روز بعد» هم اکنون آخرین مراحل فنی خود را برای نمایش در بخش مسابقه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر سپری می کند.

منبع: خبرگزاری فارس

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>