سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ دی ۱۳۹۵ در ۱۰:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب
«بیست و یک روز بعد» و «ماجرای نیمروز» ؛

سازمان سینمایی حوزه هنری با دو فیلم در بخش سودای سیمرغ/ ۹ سالن از سینماهای حوزه هنری میزبان جشنواره فجر

hozeh-fajr

سازمان سینمایی حوزه هنری با دو فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» و «ماجرای نیمروز» در بخش سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره فجر حضور دارد.

به گزارش سوره سینما ، یزدان عشیری مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری با اعلام این خبر افزود: جشنواره فجر بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی و سینمایی کشور و بهترین بستر پیوند سینما، مردم و رسانه­هاست. بدیهی است پویایی، شکوه و موفقیت آن به صورت خاص به نفع سینما و به صورت عام به نفع “فرهنگ عمومی جامعه” خواهد بود و البته، این مستلزم حضور، هم فکری و همراهی همه اعضای خانواده سینما و فعالان فرهنگی کشور است.

وی ادامه داد: حوزه هنری به عنوان نهادی انقلابی همواره، کوشیده بستری برای رشد نیروهای ارزشی در این نهاد فرهنگی باشد. و در این راستا، برخوردار از کارنامه ای پربار در عرصه تولیدات سینمایی، بسترسازی و توسعه زیرساخت ها و تقویت تعاملات فرهنگی و اجتماعی سینما است و حضورش در فجر هم همیشیه با افتخارآفرینی های بسیار همراه بوده است.

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری با اشاره به حضور فیلم‌های دو فیلم این نهاد در فجر امسال خاطرنشان ساخت: «بیست و یک روز بعد» به کارگردانی محمدرضا خردمندان از تولیدات باشگاه فیلم سوره و  نیز، فیلم «ماجرای نیم‌روز» ساخته محمدحسین مهدویان از محصولات مشترک و مشارکتی حوزه هنری در بخش سودای سیمرغ  این دوره حضور دارد. البته دو فیلم سینمایی دیگر حوزه هم به فجر سی و پنجم نرسیده اند که انشالله در سال ۹۶ رونمایی می شوند.

وی ادامه داد: متاثر ساختن افکار عمومی و پیوند زدن طیف های مختلف مردم با سینما و فیلم ها از مهم ترین کارکردها و دستاوردهای جشنواره فجر است. جشنواره بستر مناسبی است تا با بهره گیری از ظرفیت عظیم رسانه ها و تبلیغات پیرامونی؛ مردم، نسبت به تولیدات جدید سینمایی حساس تر شوند و این حساسیت در طول سال هم می تواند به رونق و گرمابخشی اکران فیلم ها کمک کند.

عشیری با بیان اینکه جشنواره فجر ویترین و رصدخانه تولیدات سینمایی ایران است جایگاه، کارکردها و نقش آن را در جریان سازی اجتماعی و نشاط عمومی مهم خواند و افزود: حوزه هنری علاوه بر حضور آثارش در بخش مسابقه سودای سیمرغ، با چهار سینما و۹ سالن سینمایی اش فقط در تهران میزبان جشنواره فجر است ضمن اینکه سینماهای حوزه در بسیاری از استان ها نیز، عهده دار میزبانی این رویداد ملی هستند.

وی اضافه کرد: مجموعه سالن های سینمای آزادی، سینما استقلال، سینما سپیده با دو سالن و مجموعه سینمایی بهمن  که سالن سیماره یک آن این روزها به همت همکاران مان در موسسه بهمن سبز در حال بازسازی و آماده سازی است میزبان این دوره جشنواره خواهد بود.

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری اظهار امیدواری کرد تا با همت شورای برگزاری جشنواره و تجربه های ارزشمند این عزیزان امسال، شاهد جشنواره ای پررونق، تاثیرگذار و جریان ساز در مسیر رشد و بالندگی سینمای ملی،  تبیین ارزش های فرهنگی جامعه و گفتمان انقلاب اسلامی باشیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>