سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ دی ۱۳۹۵ در ۴:۲۶ ب.ظ چاپ مطلب

دیدار مدیران حوزه هنری و دست اندرکاران جشنواره «رویش» با تولیت آستان قدس رضوی

ruyesh1

نشست هم اندیشی مدیران حوزه هنری ، فیلم‌سازان و هنرمندان دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» با حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد خبری دهمین دوره از جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش»، مدیران حوزه هنری و مدیران جشنواره فیلم رویش و گروهی از هنرمندان و فیلمسازان جشنواره، صبح امروز به زیارت حرم مطهر حضرت رضا(ع) مشرف شدند و دیداری با حجت الاسلام رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی داشتند.

حجت الاسلام رئیسی: در هنر باید ذائقه سازی شود

در این دیدار، حجت الاسلام رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، با ابراز خرسندی از دیدار هنرمندان فعال در حوزه سینمای دینی گفت: این مجموعه از فکر و اندیشه و خرد؛ اگر در خدمت دین باشد و به انواع مختلف هنری از جمله فیلم و سریال و شعر و نثر به مردم ارائه شود، شاهد تاثیرگذاری در سبک زندگی مردم خواهیم بود.

رئیسی در صحبت با فیلمسازان و دست اندرکاران جشنواره عنوان کرد: خداوند این توانمندی خلق اثر هنری را به شما عطا کرده و باید آنرا شکرگذاری کنید و این شکرگذاری باید با ساخت آثار هنری در جهت تبیین دین و انسان سازی متبلور شود.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر جایگاه هنر خاطر نشان کرد: هنر؛ بهترین وسیله برای مصون سازی جوانان است. در جهان امروز که رسانه حرف اول را می زند و جوانان در معرض مستقیم هجمه های فرهنگی هستند؛ تنها راه کنترل و مصون سازی آنها توسط دین صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: این مصون سازی توسط کار هنری به بهترین شکل محقق خواهد شد؛ زیرا گاهی یک فیلم کوتاه آنقدر اثر می‌گذارد که به اندازه ده منبر روحانیون ارزش دارد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: بعد از ظهور داعش؛ نیاز مبرم به اسلام عقلانی احساس می شود و کسانی که تا دیروز نگاه دینی ما را نفی می کردند و از عبا و عمامه دوری می‌کردند، الان خواهان اسلام عقلانی هستند و وظیفه جامعه هنری است که اسلام واقعی را به بهترین شیوه با بهره گیری از تمامی قالب ها به جهانیان عرضه کند و امیدواریم با تولید آثار ارزشمند دینی این مهم صورت بگیرد.

وی آستان قدس رضوی را پایگاه و پناهگاهی فرهنگی برای تمام مردم ایران دانست و افزود: امید است آستان قدس رضوی کمک کرده تا این جشنواره در بعد عملی و نظری در تولید آثار دینی فعالیت خود را به بهترین شکل ادامه دهد.

ruyesh2

مومنی شریف: گونه های مختلف هنری باید برای نشان دادن و تبیین دین به کار رود

در ادامه محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری با اشاره به اینکه هنرمندان فعال در حوزه فیلم کوتاه دینی، ذوق و اندیشه شان را در خدمت دین قرار دادند، گفت: گونه های مختلف هنری باید برای نشان دادن و تبیین دین به کار رود.

مومنی با تاکید بر اینکه جشنواره رویش به واسطه رجوع به هنر دینی از اهمیت بالایی برخوردار است، توضیح داد: امیدواریم بستری فراهم شود تا فیلمسازانی که در این زمینه فعال هستند در این راه بمانند و در راه تبلیغ دین از طریق شیواترین شکل آن یعنی فیلم، فعال باشند.

در ادامه این مراسم، سید جواد رفائی، رئیس حوزه هنری خراسان و دبیر اجرایی دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» با بیان اینکه جشنواره فیلم کوتاه رویش تاکنون توانسته بیش از ۱۱ هزار فیلم کوتاه دینی را معرفی کند، گفت: این جشنواره توانسته در طول فعالیت خود، بیش از ۴ هزار فیلمساز تربیت کند.

وی ارائه ویترین شایسته و نمایش آثار فاخر، تقویت جریان فیلم سازی دینی، کشف استعدادهای جوان و حمایت از آنان، به وجود آوردن فضای رقابتی در تولید آثار دینی، ترویج سینما دینی و معرفی تحلیل گران و اندیشمندان در این زمینه را از اهداف مهم جشنواره فیلم کوتاه رویش عنوان کرد.

گفتنی است دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش از ۲۷ الی ۳۰ دی ماه در پردیس سینمای هویزه مشهد برپاست.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>