سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱:۱۳ ب.ظ چاپ مطلب
فیلمسازان جوان در سوره سینما/

مسیر پرپیچ و خم فیلمسازان برای ساخت فیلم اول

neshast-kargardanan

فیلمسازان فیلم کوتاه و مستند در یک نشست تحلیلی به بررسی شکل ورود فیلمسازان جوان به سینمای حرفه‌ای و مشکلات ساخت فیلم اول صحبت کردند.

فیلمسازان فیلم کوتاه و مستند در یک نشست تحلیلی به بررسی شکل ورود فیلمسازان جوان به سینمای حرفه‌ای پرداخته و درباره مشکلات فیلم اول صحبت کردند.

سوره سینما- تعدادی از فیلمسازان فیلم کوتاه و مستند که در سالهای اخیر توانسته‌اند توانایی خود را در زمینه کارگردانی ثابت کنند، اما هنوز نخستین فیلم بلندشان را نساخته‌اند مهمان سوره سینما شدند تا در میزگردی درباره شرایط کار و فضای فعالیت در این حرفه صحبت کنند. در این میزگرد که به بررسی راه‌های ورود فیلمسازان فیلم اولی به سینمای حرفه‌ای و همچنین وظیفه مدیریت سینما نسبت به مطالبات فیلمسازان فیلم کوتاه و مستند پرداخته شد، جایگاه این گونه فیلمسازی در ایران و شرایط قرارگرفتن در مسند کارگردانی سینما برای این فیلمسازان جوان مورد تحلیل قرار گرفت.

در این میزگرد امیرتوده روستا، عاطفه خادم الرضا، سهیلا گلستانی، شهرام میراب اقدم و کاوه سجادی حسینی حضور داشتند. فرید فرخنده کیش مدیر امورفرهنگی و تولید سازمان توسعه سینمایی سوره حوزه هنری در این جلسه حاضربود که با فیلمسازان جوان به گفتگو پرداخت.

گزارش مشروح این جلسه به زودی در سوره سینما منتشر خواهد شد.