سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ بهمن ۱۳۹۵ در ۱۱:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب
در آستانه برگزاری سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر صورت گرفت؛

فراخوان بروزرسانی اطلاعات سینماگران در سایت بانک جامع اطلاعات سینمای ایران

sourehcinema-bank

در آستانه برگزاری سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر سایت بانک جامع اطلاعات سینمای ایران «سوره سینما» دور جدید بروزرسانی اطلاعات هنرمندان را آغاز کرده است.

به گزارش سوره سینما ، روابط‌ عمومی سازمان سینمایی حوزه‌ هنری با اعلام این خبر افزود: کلیه سینماگران کشور می توانند به صورت متمرکز در بازه زمانی جشنواره فجر و در ادامه تا پایان سال جاری نسبت به تکمیل و بروزرسانی اطلاعات پرونده خود و یا ثبت و تشکیل پرونده، اقدام نمایند.

بر پایه این خبر؛ این بروزرسانی شامل پرونده افراد، موسسات سینمایی، جشنواره و فیلم‌ها است که تمامی صنوف سینمایی می‌توانند با مراجعه به سایت به آدرس: www.sourehcinema.com/Default.aspx و تکمیل فرم فراخوان اطلاعات خود را تکمیل کنند.

در این خبر آمده است: سایت بانک اطلاعات سینمای ایران «سوره سینما» تنها بانک جامع اطلاعاتی سینماگران است که پرونده فیلم‌های تاریخ سینمای ایران از ابتدا تاکنون به همراه کلیه اطلاعات مربوط به آنها (عوامل فیلم، مشخصات فنی، خلاصه فیلم، بیوگرافی و سوابق هنری سینماگران ایرانی)، بزرگترین گالری عکس سینمایی (شامل عکس‌های صحنه، پشت صحنه و پوستر) برای فیلم‌ها، همچنین پرونده کامل جشنواره‌ها (شامل قوانین و مقررات، فیلم‌ها، جوایز، تصاویر و…) مانند: جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان، جشن خانه سینما، جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، جشنواره بین المللی فیلم رشد و … در این بانک گردآوری شده و پرونده فیلم‌های سینمایی به تفکیک سال تولید از ۱۳۰۹ تاکنون در آن ارائه شده است.

علاوه بر اطلاعات مربوط به ۳۲ هزار و ۴۳۹ سینماگر از سال ۱۳۰۹ در این بانک، سه هزار و ۵۰۷ پروند فیلم شامل آلبوم عکس ها، خلاصه داستان و تیتراژ همچنین اطلاعات مربوط به ۷۶۵ شرکت و فیلم‌های تولید شده آن معرفی شده است. محتوای این بانک شامل: تاریخچه سینمای ایران، معرفی فیلم های ساخته شده ایرانی به همراه کلیه اطلاعات مربوط به آنها (عوامل فیلم، مشخصات فنی، خلاصه فیلم، بیوگرافی و سوابق هنری سینماگران ایرانی) از سال پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون می باشد، بزرگترین گالری عکس سینمایی (شامل عکسهای صحنه ،پشت صحنه و پوستر) برای فیلم‌ها، افراد و جشنواره ها، گزارش کامل از نتایج جشنواره های داخلی و بین‌المللی و رویدادهای روز آن، امکان دسترسی به اطلاعات روز سینماهای تهران به طور کامل،  بخش آرشیو عکس شامل عکس فیلم، پشت صحنه فیلم و هنرمندان می شود.

روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری اضافه کرد: همچنین، پرونده کامل (شامل قوانین و مقررات، فیلم‌ها، جوایز، تصاویر و…) از اطلاعات مربوط به جشنواره‌های مهم سینمایی کشور مانند: جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان، جشن خانه سینما، جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، جشنواره بین المللی فیلم رشد در این بانک گردآوری شده و پرونده فیلم‌های سینمایی به تفکیک سال تولید از ۱۳۰۹ تاکنون در آن ارائه شده است.

دسترسی به اطلاعات شرکت‌های تولید و پخش از دیگر خدمات این مرجع اطلاعاتی سینمای کشور است و فهرست کاملی از معرفی شرکت‌ها به همراه آدرس و شرح فعالیت‌ها در آن ارائه شده است. همچنین، اطلاعات مربوط به اعضای صنوف مختلف سینمایی در آن تهیه شده به عنوان مثال: آمار و اطلاعات تعداد چهار هزار و ۲۷ نویسنده، چهل و هفت هزار و ۵۲۲ بازیگر، سه هزار و ۸۱۴ تهیه کننده سینما قرار گرفته و آمار بقیه صنوف مثل صدابردار، منشی صحنه، تدوین و… نیز ارائه شده است.

حوزه هنری در راستای بسط و گسترش فرهنگ سینمایی کشور در سال ۱۳۸۲ اقدام به سازمان دهی و  احداث بانک جامع اطلاعات سینمای ایران «سوره سینما» نموده که خوشبختانه علاوه بر ایجاد محیطی سالم و مفید گامی بلند در این عرصه حساس و مهم فرهنگی برداشته و قطعا، تقویت و توسعه بانک اطلاعاتی سازمان سینمایی حوزه هنری به عنوان بزرگ ترین مرجع اطلاعاتی سینمای کشور و تامین کننده بسیاری از نیازها و ضرورت‌های پژوهشی و اطلاعاتی مستلزم تعامل و همکاری و مساعدت همه سینماگران کشور است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>