سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
شریفی:

استعدادهای کشف نشده جلوه‌های ویژه فراوان هستند

halghe-2

یک تهیه‌کننده سینما تاکید کرد در حوزه جلوه‌های ویژه بصری در ایران استعدادهای کشف نشده فراوانی داریم.

یک تهیه‌کننده سینما تاکید کرد در حوزه جلوه‌های ویژه بصری در ایران استعدادهای کشف نشده فراوانی داریم.

امیر حسین شریفی درباره جایگاه جلوه های ویژه در سینمای ایران به خبرنگار سوره سینما گفت: در ایران از جلوه های ویژه‌ی بصری چندان استفاده نمی شود در حالی که من در چند سال اخیر با جوانانی برخورد داشتم که استعدادهای بی‌نظیری در این زمینه داشتند.

این تهیه کننده سینما در حاشیه برگزاری اولین همایش جلوه های بصری سینما (نوژا) گفت: مشکل اصلی اینجاست که ما هنوز تهیه کننده و کارگردانانی را داریم که نوع فکرشان در جلوه های ویژه میدانی است و هنوز با سیستم های کامپیوتری آشنا نیستند. من به سهم خود تلاش کردم در چند سریال و فیلم هایی که چند سال اخیر تهیه کردم از جلوه های ویژه بصری استفاده کنم.

وی افزود: این مسئله کاملا شبیه به ورود صدای زنده سرصحنه در ابتدای انقلاب است. به تعبیری در دهه ۶۰ ما صاحب یک بلوغ فکری از مدیران بودیم که چنین بستری را فراهم کردند و دیگر شاهد صدای زنده سرصحنه بودیم الان به نظرم نیازمند بلوغ فکری از طرف مدیران هستیم. به شدت تاسف می خورم که از این امکانات استفاده نمی شود. نهادی که می تواند بیشترین نقش را در گسترش تکنیک داشته باشد، صدا و سیما است که با برگزاری همایش و بها دادن به جوانان با استعداد باعث ارتقای این حرفه شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>