سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۱:۰۲ ق.ظ چاپ مطلب
اختلاف طبقاتی به سینما رسید/

سرقت از السا فیروزآذر فیلمنامه شد

elsa-firooz-azar

بازیگر فیلم «یکی از ما دو نفر» بر اساس تجربه شخصی خود فیلمنامه فیلم سینمایی نوشت.

بازیگر فیلم «یکی از ما دو نفر» بر اساس تجربه شخصی خود فیلمنامه فیلم سینمایی نوشت.

فیروزآذر درباره فعالیت های اخیر خود به سوره سینما گفت: به تازگی نگارش فیلمنامه «یک روز خوش زمستانی» را تمام کرده ام و تصمیم دارم بلافاصله پس از تصویب آن را به تولید برسانم.

وی که ترجیح داد فعلا نام کارگردان را فاش نکند، درباره چگونگی شکل گیری این ایده در ذهن خود، اضافه کرد: این فیلمنامه ژانر اجتماعی دارد و البته حاوی رگه هایی از طنز است. ایده اولیه این فیلمنامه یک شب خاص  در ذهنم جرقه خورد. شبی که داشتم از ماشینم پیاده می شدم و می خواستم وارد آپارتمان مان در زعفرانیه شوم که یک پسر جوان با قصد دزدیدن کیف من به من حمله کرد. وقتی چاقو را روی گلوی من گذاشته بود، ترس و استرسش را به وضوح احساس می‌کردم و می توانم بگویم وحشت او از من بیشتر بود.

السا فیروزآذر در ادامه افزود: بعد از آن اتفاق تا مدت ها ذهنم درگیر بود و البته یک سال پیشتر از آن اتفاق هم مشابه چنین چیزی و بسیار تلخ تر از آن برایم رخ داد. ماجرا از این قرار بود که من و یکی از دوستانم در شمال کشور دانشجو بودیم، روزی سوار تاکسی شدیم و راننده قصد داشت ما را بدزدد.

بازیگر فیلم سینمایی «یکی از ما دو نفر» گفت: با وجود اینکه چنین ترسی را در عمرم هرگز تجربه نکرده بودم، متوجه شدم آن مرد تنها قصد تحقیر کردن ما را داشت، چون مرتبا ما را «بچه تهرون» خطاب می کرد و گویا ما با تفاوتی که در لحن صحبت و ظاهرمان داشتیم، او را به حد جنون آزرده بودیم. بعد از آن اتفاق تا مدتها ذهنم درگیر بود و دوست دیگرم مشابه چنین اتفاقی را برایم تعریف کرد. همزمانی این اتفاقات باعث شد هر چه بیشتر به فاصله طبقاتی موجود در اجتماع فکر کنم و در نهایت این متن را نوشتم که امیدوارم به زودی کلید بخورد.

السا فیروزآذر یک کلاس کارگردانی و فیلمنامه نویسی رایگان تشکیل داده و برای نوشتن این فیلمنامه از همفکری دوستانش استفاده کرده است. وی بازیگر بیشتر فیلم های تهمینه میلانی بوده و در «دیگه چه خبر؟»، «زن زیادی»، «آتش بس» و … مقابل دوربین رفته است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>