سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ بهمن ۱۳۹۵ در ۸:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

نشست نقد و بررسی «خانه دیگری»/ صادقی: روزمرگی ها و جزیئات زندگی را به سادگی نمایش دادیم

neshast_khane-digari

بهنوش صادقی گفت: به طور حتم فیلمنامه، هسته اصلی ساخت فیلم است. در این فیلم سعی کردیم روزمرگی ها و جزیئات زندگی جاری در جامعه را به سادگی نمایش دهیم.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، نشست پرسش و پاسخ فیلم «خانه دیگری» ساخته بهنوش صادقی با حضور کارگردان، ناصر هاشمی، پژمان بازغی، لیلا زارع، روشنک گرامی، بازیگران فیلم، عباس اکبری، تهیه کننده، مهنوش صادقی، فیلمنامه نویس، مستانه مهاجر، تدوینگر و جواد هاشمی، آهنگساز با اجرای محمود گبرلو امروز (یکشنبه دهم بهمن ماه) در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

پژمان بازغی، در این نشست با انتقاد از عدم حضور منتقدان قدیمی در سالن گفت: دوران بی اعتمادی به فیلمسازان اول تمام شده است و تا زمانی که منتقدان و کارشناسان قدیمی فیلم ها را نبینند سینما تغییری نخواهد کرد و تنها باید منتظر یک اتفاق در سینما باشیم.
گبرلو در پاسخ به این انتقاد بازغی گفت: منتقدان در سالن های دیگر به تماشای فیلم ها خواهند نشست و نظراتشان را درباره فیلم خواهند نوشت.

بازغی ادامه داد: در جشنواره فیلم اولی هایی خوبی را دیدم. در چند سال اخیر مردم فیلم خوب می‌خواهند و الزاما فیلم خوب نباید پرفروش باشد. کارگردانهای  فیلم اولی سواد و استعدادد کافی را دارند.  اگر فیلم نامه خوب برای من ارسال شود حتی اگر فیلم  کوتاه  خوبی باشد قطعا نقش را قبول خواهم کرد.

وی افزود: کارگردان و نویسنده در این فیلم به بخشی از زندگی  پرداخته‌اند و به این موضوع  اشاره کرده اند که ما به سنت ها و گذشته بی اهمیت و به گذشته نا امید هستیم.
صادقی در پاسخ به این سئوال که این فیلم بیشتر به فیلم های تلویزیونی شباهت دارد، گفت: به طور حتم این فیلم با نظر گروهی از کارشناسان  انتخاب شده است و بهتر است که انتخاب فیلم در بخش مسابقه را به کارشناسان واگذار کنیم.

وی درباره موضوع فیلم ادامه داد: به طور حتم فیلمنامه، هسته اصلی ساخت فیلم است. در این فیلم سعی کردیم روزمرگی ها و جزیئات زندگی جاری در جامعه را به سادگی نمایش دهیم.

صادقی در ارتباط با مشکلات جذب سرمایه برای فیلمساز اول گفت: به این دلیل که من تجربه حضور در سینما را داشتم به راحتی توانستم جذب سرمایه داشته باشم و این فیلم کاملا مستقل است.

هاشمی درباره لحنش در این فیلم گفت: من صداهای مختلفی را برای فیلم أتود زدم و کارگردان چیزی را که در فیلم می بینید انتخاب کرد.

وی در پاسخ به انتقادی درباره بازی اش در این فیلم، گفت: در فیلم بازیگران و کارگردان همدیگر را تصحیح می کنند و واقعا نمی دانم، چگونه می توانستم بهتر بازی کنم.
مهاجر،  مونتاژ این فیلم را حسی عنوان کرد و گفت: هر سکانس فیلم نسبت به زمان، حال و حس زندگی هر کدام از پرسوناژها تدوین شد. و تمرکز و آگاهی برای تدوین این فیلم کفایت می کرد.

اکبری با عذرخواهی از مشکل صدای فیلم گفت: از همه عوامل تولید  کمک‌ کردند که این فیلم ساخته شود تشکر می کنم. مجبورم یک نام را ببرم و  از مستانه مهاجر که برای فیلم ما زحمت کشید و تدوین خوبی بر روی فیلم انجام داد، تشکر می کنم.

وی ادامه داد: افرادی مثل پژمان بازغی برای  مخاطبان سینمت آشناترهستند و بقیه دوستان هم شناخته شده هستند اما همه چیز در فیلم بازیگر نیست و درست بازی کردن مهم تر است.

تهیه کننده فیلم با بیان اینکه به  تبلیغ شفاهی در اکران امیدوار هستیم، افزود: تهیه کننده هایی که سوپر استار ها را در فیلم می آورند پول زیادی دارند و یا نگرانند که فیلم آنها دیده نشود بهنوش صادقی در مورد این فیلم تجربه شخصی داشت و این موضوع خیلی به ما کمک کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>