سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ بهمن ۱۳۹۵ در ۱۱:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

رییس رسانه ملی از سازندگان مستندهای ویژه انقلاب تجلیل کرد/ تقدیر از مستند تولیدی سازمان سینمایی حوزه هنری

taghdir-mostanad

رییس رسانه ملی در مراسمی، از برگزیدگان مستندهای ویژه انقلاب اسلامی که در دهه فجر امسال پخش شدند، تجلیل کرد.

به گزارش سوره سینما ، عبدالعلی علی عسکری در مراسمی با قدردانی از مستندسازان ویژه انقلاب اسلامی، این مستندسازان جوان و خلاق را از رویش‌های انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار کرد: تلویزیون یک رسانه مستند است تا یک رسانه نمایشی و با توجه به گرایش مردم به شناخت واقعیت‌ها، مستند بهترین گونه برای پاسخ به این تمایل مخاطبان است.

رییس رسانه ملی با اشاره به نقشه و تلاش دشمن برای سیاه‌نمایی و ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی تصریح کرد: مستندساز انقلابی وظیفه دارد که پیام اسلام و انقلاب اسلامی، تمدن دیرینه و دستاوردهای نظام اسلامی را صادقانه و عمیق نمایش داده و ضمن تحلیل این واقعیت‌ها راه سازندگی و امید را به مردم نشان دهد.

وی در ادامه ضمن تأکید بر عمیق بودن موضوع در برنامه‌های مستند، یادآور شد: مستندها نیازمند تحقیق عمیق هستند تا بتوانند عمق موضوع را برای مخاطبان خود واکاوی کنند. مستند برای رسانه‌هایی همچون تلویزیون که مسئولیت اجتماعی داشته و با مردم سروکار دارند بسیار اهمیت دارد و بر این اساس پخش مستند باید در دستور کار همه شبکه‌های تلویزیونی قرار گیرد.

علی عسکری مستندسازان را چشم ناظر و بینای جامعه دانست و تاکید کرد: مستند می تواند با نگاه واقع بینانه، روایتگر نیازهای  مردم باشد و آن ها را با خود همراه سازد و بر این اساس باید از این فرصت تاثیرگذاری، استفاده لازم و بهره درست را گرفت.

وی نقطه اتکای مستند را تلویزیون دانست و افزود: اولین دغدغه شما مستند سازان، اصل انقلاب باشد و بعد از آن کارآمدی نظام جمهوری اسلامی را در حوزه های مختلف در قالب مستند به آگاهی مردم برسانید.

رئیس رسانه ملی از مستندسازان خواست در خصوص چیستی نظام اسلامی، سبک زندگی، تاریخ و تمدن ایران اسلامی، تحولات منطقه، رویش‌های علمی و پدیده شهرنشینی به تولید مستندهای اثرگذار بپردازند.

علی عسکری با تاکید بر لزوم بازخوانی حوادث تاریخی و زنده کردن آن‌ها یادآور شد: در حال حاضر با توجه به برنامه ریزی غربی‌ها برای مقابله با تمدن و فرهنگ اسلامی ایرانی و تلاش برای وارونه جلوه دادن واقعیت های نظام و کشور، مستندسازان وظیفه دارند ضمن واکاوی و شناخت درست واقعیت‌ها، آن را برای مردم تشریح کنند.

وی با اشاره به پخش مستندهای ویژه انقلاب در دهه فجر امسال که برخی از تصاویر این مستندها برای اولین بار پخش شده بودند، اظهار کرد: این مستندها مورد توجه و اقبال عمومی مردم قرار گرفته است و اطلاعات دریافتی ما از نظرات مردمی و به خصوص جوانان نشان می دهد که در قالب این مستندها با تاریخ و چگونگی شکل گیری انقلاب اسلامی آشنا شده‌اند.

مرتضی میر باقری معاون رییس رسانه ملی در امور سیما نیز در سخنانی با اشاره به صحنه نبرد فرهنگی دشمن با ارزش های اسلامی اظهار کرد: در عرصه نبرد فرهنگی، مستند ساختاری جدی است که می تواند ضمن انتقال مناسب پیام، اطلاعات واقعی را برای خنثی کردن نقشه دشمنان در اختیار مخاطبان قرار دهد.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های مناسب در حوزه مستند و ضرورت حمایت از مستندسازان جوان و خلاق شبکه‌های مختلف، از برنامه ریزی سیما برای تولید مستندهای بیشتر در شبکه‌های تلویزیونی خبر داد.

سلیم غفوری مدیر شبکه مستند سیما نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در فرآیند تولید مستندهای ویژه انقلاب اسلامی، برخورداری از روایت خوب، استفاده مناسب از آرشیو، بهره گیری از نیروهای جوان و خلاق و استفاده از قالب روایت در تولید این مستندها را از جمله ویژگی‌های مهم این تولیدات برشمرد.

در پایان این مراسم رییس رسانه ملی با قدردانی از تهیه کنندگان مستند انقلاب در دهه فجر از مستندهای برتر «در برابر طوفان»، «قصه‌های انقلاب»، «خط به خط»، «خط اصیل» و «پرونده ۱۲۲۰» تقدیر کرد.

منبع: خبرگزاری مهر


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>