سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ اسفند ۱۳۹۵ در ۵:۳۷ ب.ظ چاپ مطلب

محمود پاک‌نیت: جشنواره فیلم ۱۰۰ فضای خوبی برای محک خوردن فیلم اولی‌هاست

pakniat100

محمود پاک‌نیت معتقد است: جشنواره فیلم ۱۰۰ فضایی برای محک زدن استعدادهای فیلم‌سازان جوانی است که در این جشنواره تجربه اولشان را ارائه می‌دهند.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم ۱۰۰؛ این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون از برگزاری سالانه جشنواره فیلم ۱۰۰ استقبال کرد و گفت: به نظرم هر جشنواره‌ای اگر درست اجرا شود می‌تواند مفید واقع شود؛ به دلیل اینکه عده‌ای افراد علاقه‌مند به حوزه فیلم سازی کارهایی ارائه می‌دهند تا خودشان را محک بزنند و در نتیجه آثارشان نقد و بررسی می‌شود و اشکال کارشان را متوجه می‌شوند. در کل به نظرم جشنواره‌ها، فرصتی مناسب برای کشف استعداد جوانان و پیشرفت آن ها در کارشان است.

وی در همین راستا خاطرنشان کرد: بسیاری از افرادی که در جشنواره فیلم‌های کوتاه شرکت می‌کنند، بار اولشان است که کاری ارائه می‌دهند و زمانی که آثارشان به جشنواره راه می‌یابد مورد نقد قرار گرفته و در عین حال نقاط قوتش هم مشخص می‌شود و همین امر باعث می‌شود فیلم سازان به حسن و معایب کارهایشان پی ببرند. در واقع با این اتفاق می‌توانند در آینده کارهای بهتر و بلند  بسازند.

پاک‌نیت در ادامه درباره اینکه آیا فیلم‌های کوتاه می‌توانند برای خودشان ژانری مستقل در سینما محسوب شوند، تاکید کرد: چرا که نه؛ قطعا می‌توانند ژانری جداگانه برای خود باشند. به هرحال این هم یک نوع کار و سینماست، فقط زمانش کم است ولی در عین زمان کم می تواند مفید باشد و با انتقال پیامی خوب تاثیر خودش را بر مخاطب بگذارد.

این بازیگر سینما همچنین دیدگاه کلی‌اش از برگزاری جشنواره‌ای با عنوان جشنواره فیلم ۱۰۰ را این گونه عنوان کرد: این جشنواره می‌تواند یک کار عالی در عرصه هنر باشد؛ به شرطی که سوژه‌ها خوب و کوتاه باشند و در عین حال حرفی برای گفتن داشته باشند و از انتخاب سوژه‌های بلندی که نیاز به فهم بیشتری از سوی مخاطب دارد، بپرهیزند؛ چون در این صورت است که  فیلم سازان می‌توانند در کارشان موفق شوند.

پاک‌نیت در پایان درباره کارهای جدیدش اعلام کرد: یک فیلم سینمایی با عنوان «زخم باد» به کارگردانی حسین تبریزی داشتم که به جشنواره فجر امسال نرسید. آخرین کار تلویزیونی ام هم سریال «پریا» بود.

گفتنی است یازدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰، روزهای ۴ تا ۶ اسفند در پردیس سینما آزادی برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>