سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ اسفند ۱۳۹۵ در ۶:۱۳ ب.ظ چاپ مطلب
در برنامه «خونه خوبه» عنوان شد:

عدم اطلاع از مهارت کلامی عامل اصلی طلاق عاطفی

khoone-khoobe

برنامه «خونه خوبه» بنا به درخواست مخاطبان این بار به ارتباط میان خانواده، همسران و فرزندان پرداخت.

به گزارش سوره سینما ، حبیب میدانچی مجری و کارشناس «خونه خوبه» در ابتدا از کارشناس برنامه پرسید: مخاطبان برنامه ما خواستار راهکارهایی برای تعامل بهتر در خانواده شده اند. چه نکاتی برای بهبود روابط درون و برون خانوادگی وجود دارد تا فاصله میان آنچه که هستیم و آنچه که باید باشیم از بین برود؟

حجت السلام والمسلمین تراشیون کارشناس خانواده در پاسخ گفت: زنان و مردان جامعه ما از جمله نجیب ترین زنان و مردان هستند اما گاهی در ارتباط به مشکل بر می خورند و دلیل آن هم نداشتن مهارت است زیرا از ابتدا به آنها مهارت کلامی آموزش داده نشده است و این موجب آسیب رساندن به خانواده می شود.

تراشیون در ادامه گفت: بیش از ۷۰ درصد ارتباط بین فردی توسط کلام صورت می گیرد. ضمن اینکه زبان پر آسیب ترین عضو انسان است.گاهی دیده ایم که زن و مرد در ابتدای زندگی حرفی را بهم می زنند و تا سالیان سال آسیبش را یدک می کشند.نکته دوم این است که موثر ترین عضو انسان زبان اوست زیرا از این طریق می توان به قلب دیگران نفوذ کرد. نکته دیگر این است که متاسفانه پژوهش ها نشان داده اند میانگین ارتباط زوجین از لحاظ کلامی پایین است. میانگین ارتباط کلامی زوج هایی که ۵ سال از زندگیشان می گذرد ۱۷ دقیقه است اما پژوهش های دیگر نشان داده اند میانگین این ارتباط به طور کل ۲۰ دقیقه است.

کارشناس برنامه «خونه خوبه» این آمار را نگران کننده دانست و گفت: وقتی ارتباط کلامی در خانواده ای ضعیف می شود یعنی هشدار و باید نگران آن خانواده شد زیرا یکی از دلایل طلاق خاموش یا طلاق عاطفی کاهش ارتباط کلامی است.البته آمار ها نشان می دهد این اتفاق درقشر متمول بیشتر است.

تراشیون در پایان دو راه کار اساسی را برای حل این مساله عنوان کرد: در ارتباط کلامی ابتدا باید لفظ خوبی داشته باشیم علاوه بر این لحن خوب هم بسیار کار ساز خواهد بود و قطعا استفاده از این راه کارها تاثیر گذار خواهد بود.

برنامه «خونه خوبه» به تهیه کنندگی على برزو رفیع‌پور و حبیب میدانچی هر شب ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>