سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ اسفند ۱۳۹۵ در ۶:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
در قسمت سوم «180 درجه» مطرح شد:

امکانات زیرساختی برای ورود هواپیماهای خریداری شده وجود ندارد/ تغییر ۸ مدیر صنعت هواپیمایی در ۱۰ سال گذشته

180daraje

حمیدرضا پهلوانی و آرمان بیات ۲ تن از مسئولان صنعت هواپیمایی در برنامه شب گذشته «۱۸۰ درجه» درباره خرید هواپیمای نو به مناظره پرداختند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی برنامه «۱۸۰ درجه»، این برنامه روز جمعه ششم اسفند با موضوع چالش خرید هواپیما که موافقان و مخالفان بسیار دارد روی آنتن شبکه افق رفت.

حمیدرضا پهلوانی رییس سابق سازمان هواپیمایی و آرمان بیات مشاور  رییس سازمان هواپیمایی و کارشناس صنعت هوانوردی دو مهمان این برنامه بودند که درباره خرید هواپیما با یکدیگر به بحث و مناظره پرداختند.

پهلوانی در ابتدای برنامه درباره مخالفت خود با خرید هواپیما به عنوان یک اولویت تصریح کرد: کسی با اصل خرید هواپیما و نوگرایی در این صنعت مخالفتی ندارد. با این حال نگاه مسئولان صنعت هواپیمایی با مسئولان دولت کمی متفاوت است و دیدگاه های سیاسی در این زمینه باعث نگرانی شده است.

وی ادامه داد: نشستن و وجود یک هواپیمای A350 در فرودگاه مهرآباد و تبلیغاتی که بابت این کار انجام شد متناسب با ظرفیت و شخصیت مردم ایران نبود. شرکت های کوچک هواپیمایی دارای تعداد زیادی هواپیما هستند که شاید از این نوع هم بهتر باشند. ما باید شرایط را واقع بینانه مطرح کنیم. مسایلی که در حال حاضر مطرح می شود با آنچه که باید مطرح شود مغایرت دارد، توافقی برای خرید هواپیما مطرح شد ولی کشور ما توانایی این را ندارد که با ظرفیت موجود از هواپیماهای خریداری شده استفاده کند.

آرمان بیات مشاور رییس سازمان هواپیمایی نیز در پاسخ به این سخنان عنوان کرد: صنعت هوانوردی را نباید جناحی و سیاسی دید بلکه این صنعت تکنیکال و تخصصی است و نمی تواند برخوردها با آن سیاسی باشد.

وی با اشاره به اینکه ما در حوزه دیپلماسی هوانوردی دچار ضعف هستیم، افزود: خود ما در حوزه دیپلماسی هوانوردی و روابط بین الملل اقدامی نکرده ایم تا از حق خود دفاع کنیم. یکی از مشکلات ما تغییر مدیریت در صنعت هواپیمایی است،  چرا که مدیران  فرصت کافی برای اینکه یک مجموعه صنعت هواپیمایی قدرتمند را ایجاد کنند، نداشته‌اند.

مشاور رییس سازمان هواپیمایی درباره تغییر مدیران در این حوزه گفت: در ۱۰ سال گذشته هشت مدیر صنعت هواپیمایی تودیع و معارفه شده اند چرا که همیشه دچار سیاست زدگی هستیم. این نبود ثبات مدیریتی به صنعت هواپیمایی ما ضربه می زند.

در سری جدید در هر قسمت از برنامه با توجه به موضوع یک هیات همراه در برنامه حضور دارد که به تناسب بحث، نظر ۲ مهمان برنامه را مورد سوال قرار می دهند و یا مخالفت و موافقت خود را با آنها اعلام می کنند. در این برنامه نیز علی جمشیدی دبیر سیاسی خبرگزاری نسیم، محمدصادق علیزاده دبیر فرهنگی روزنامه صبح نو، محمد حسین جهان پناه از دانستنیها و شرق و سارا حامدی از روزنامه تعادل «۱۸۰ درجه» را همراهی کردند.

این سری از «۱۸۰ درجه» همچون سری قبل از حضور مجید خسروانجم بهره می برد که در این قسمت چالش خسروانجم با کودک مهمان برنامه بر سر کشیدن یک هواپیمای نو و همچنین استفاده از دیگر وسایل حمل و نقل بود.

در بخش پایانی این برنامه با عنوان «تاکسی» نیز امید مهدی نژاد در یک تاکسی با مردم گفتگو می کند که در این قسمت مردم از نظر خود درباره خرید هواپیما به عنوان یک اولویت سخن گفتند و اینکه در سفر ها کدام یک از وسایل حمل و نقل را ترجیح می دهند.

سید مرتضی فاطمی در سری جدید همچون فصل گذشته علاوه بر اجرا، تهیه کنندگی و سردبیری این مجله تلویزیونی و فواد صفاریان پور نیز کارگردانی را بر عهده دارند.

برنامه «۱۸۰ درجه» جمعه ها ساعت ۲۰:۳۰ روی انتن شبکه افق می رود و تکرار آن نیز روز بعد ساعت ۹:۳۰ و ۱۴:۳۰ پخش می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>