سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ اسفند ۱۳۹۵ در ۳:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

علیرضا تابش: جشنواره فیلم کوتاه حسنات به سینما «معنا» می‌دهد

alireza-tabesh

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: جشنواره فیلم کوتاه حسنات به سینما معنا می‌دهد، چراکه احسان و نیکوکاری معنابخش زندگی انسان است.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم حسنات، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در یادداشتی برای ششمین جشنواره فیلم حسنات، آن را رویدادی عنوان کرد که به سینما، معنا می‌دهد.

در این یادداشت آمده است: «هوالمحسن؛ نیکی، خیر و ایثار یعنی مضامین ارزشمند جشنواره فیلم کوتاه حسنات، به سینما “معنا” می‌دهد، چرا که احسان و نیکوکاری به زندگی انسان معنا می‌دهد. حسنات فرصتی برای توجه ویژه به آموزه‌های دینی در سبک زندگی از جمله احسان و نیکوکاری است که امیدواریم با استمرار این رویداد، مضمون و محتوای حسنات نیز در فیلم‌های بلند سینمایی نمود پیدا کند. ‎با توجه به استقبال فیلمسازان کوتاه، این جشنواره می‌تواند ایده‌ای برای ساخته شدن فیلم‌های دیگر باشد؛ فیلم‌هایی در فضای فکری و اندیشه جشنواره و در سینمای حرفه‌ای نیز این موضوعات بیش از گذشته مورد توجه فیلمسازان قرار گیرد.»

تابش در ادامه با اشاره به حمایت فارابی از این جشنواره در آستانه برپایی ششمین دوره، آورده است: «جشنواره «حسنات» به عنوان یک جشنواره موضوعی مستقل ، با همت و تیزبینی «کانون نشر و ترویج اسلامی حسنات» به عنوان یکی از نهادهای با اصالت جدید مدنی تأسیس شده است، نگاه فرهنگی این جشنواره به فیلم و سینما، برای نهادی چون بنیاد سینمایی فارابی بسیار مغتنم است. با توجه به هدف ارزشمند جشنواره و بمنظور کمک به ارتقای سطح جشنواره به صورت ملی و با نیم نگاهی در سطح بین‌المللی، بنیاد سینمایی فارابی امسال برای نخستین بار به جمع حامیان این جشنواره پیوست. به عقیده من حمایت از جشنواره فیلم کوتاه حسنات حمایت از یک جریان سینمایی رو به رشد است.»

در ادامه این یادداشت می‌خوانیم: «این جشنواره همچنین فرصتی برای کشف و استعدادیابی فیلمسازان جوانی است که با ایده‌های نو و نگرش خلاقانه خود، در گام‌های ابتدایی به سوی بیان موضوعاتی از این دست می‌روند.  با توجه به اینکه امسال ششمین دوره جشنواره برگزار می‌شود و جشنواره‌ای نوپاست؛ استمرار آن و حمایت از برگزاری آن می‌تواند در تبدیل شدن آن به یک جشنواره‌ بین‌المللی و منطقه‌ای کمک کند. امیدوارم منتخب آثار برگزیده این جشنواره در این دوره و دوره‌های پیشین، مجالی برای دیده شدن در سامانه‌های نمایش فیلم در فضای مجازی، شبکه نمایش خانگی، تلویزیون و گروه سینمایی هنر و تجربه پیدا کنند.»

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پایان با تجلیل از برپاکنندگان حسنات ششم، نوشته است: «جا دارد از تلاش‌های هنرمند گرامی جناب آقای رسول صدرعاملی دبیر محترم جشنواره، هیات انتخاب و داوران و همکاران دبیرخانه جشنواره، بانیان و حامیان جشنواره در استان اصفهان و فیلمسازان عزیزی که در این رویداد ارزشمند مشارکت کردند قدردانی کنم.»

ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان، به دبیری رسول صدرعاملی، ۱۵ تا ۱۸ اسفند ماه برگزار خواهد شد و کانون نشر و ترویج فرهنگ اسلامی حسنات اصفهان با همکاری بنیاد سینمایی فارابی برپاکننده آن است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>