سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ اسفند ۱۳۹۵ در ۷:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

در برنامه «خونه خوبه» عنوان شد: نقش پدر در رسانه گم شده است

khoone-khoobeh

برنامه «خونه خوبه» به تهیه کننده علی‌برزو رفیع پور و حبیب میدانچی در این قسمت به اهمیت نقش پدر و مادر و نیز کمرنگ شدن آن در خانواده پرداخت.

به گزارش سوره سینما ، دکتر بانکی پور رئیس دانشگاه اهل بیت (ع) اصفهان در این باره اظهار داشت: اگر نتوانیم به نقش پدر یا مادر موضوعیت بدهیم هیچ وقت نمی‌توانیم ۸۰ میلیون آدم را با  نقش کلیدی تربیت کنیم. باید بدانیم که ما در جامعه هر کاری انجام دهیم به نقش پدر ومادر بودنمان نمی‌رسد. اگر فرزندان در خانواده و همسران در اجتماع محبوب نباشند واز طرفی ما نیز محبتمان را از آن‌ها دریغ کنیم پس این افراد کجا می‌خواهند محبوب باشند؟

میدانچی مجری و کارشناس به این مساله اشاره کرد و گفت: برخی زنان در خانواده از این مساله گلایه‌مند هستند که همسرمان ارزش و حرمت کافی برای انرژی و وقتی که ما برای فرزندانمان در خانه می‌گذاریم قائل نیستند و فکر می کنند که این کاری دم دستی است.

بانکی پور با ارائه راهکاری برای این موضوع گفت: بخشی از این مساله به ما و بخشی به نخبگان رسانه بر می‌گردد ما در دهه‌های اخیر نقش پدر را کمرنگ کرده‌ایم و خانواده را با زن گره زده‌ایم. به نقش مادر خوب پرداختیم اما نقش پدر این وسط گم شد و اخیراً تلویزیون به این رسیده که به همان اندازه به نقش پدر هم بپردازد. پیش تر هیبت پدر بسیار ارزش داشت حتی اگر مادر خیلی با شیوه‌های تربیت آشنا نبود.

تهیه کننده «خونه خوبه» در ادامه با توجه به سوال مخاطبان مبنی بر این که بسیاری از پدر و مادرها می‌گویند که ما به هر دلیلی نتوانسیم راوبطمان را مدیریت کنیم و در این میان بیشترین سوء استفاده را فرزندان می‌کنند،خواستار راهکاری برای مساله شد.

رئیس دانشگاه اهل بیت (ع) اصفهان در پاسخ گفت: ‌بهترین راهکار این است که از خودمان بپرسیم آیا تا به حال این روش ما نتیجه داشته است یا نه؟ اگر نتیجه نداشته پس چرا آن را تکرار می‌کنیم؟ باید در ابتدا بپذیریم که روش‌های تکراری هر ساله را بازبینی و ترمیم کنیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>