سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۹:۳۱ ق.ظ چاپ مطلب

مومنی: جانبازان گنجینه هایی هستند که حق بزرگی بر گردن ادبیات پایداری دارند

momeni

رئیس حوزه هنری گفت: جهانی شدن از جمله آمال و آرزوهای نویسندگان ایرانی است و تنها مسیر تحقق این امر مهم ادبیات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است.

سوره سینما – به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، محسن مومنی شریف شامگاه چهارشنبه در مراسم رونمایی از کتاب « تلگراف‌چی پنج ستاره‌» در سالن همایش شهید جاوید محسنی جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار داشت: یکی از بهترین بسترها برای بروز خلاقیت‌ها و هنر ارزشی توجه به ادبیات پایداری است که در سال‌های اخیر در کشورمان رونق گرفته به طوری که مردم عادی نیز با این ادبیات انس و الفتی دارند.

وی با اشاره به اینکه امروز تولید آثار ارزشی و معنوی از تنوع و کار‌آمدی خوبی برخوردار است، عنوان کرد: حوزه هنری با ورود عالمانه به تولید آثار از رزمندگان و ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی سعی می‌کند گنجینه عظیم دفاع مقدس را صیانت کند که در این راستا در سال‌های اخیر صدها کتاب، تولید فیلم و همچنین آثار فرهنگی و هنری متنوع مورد توجه و نقد و تحلیل قرار گرفته است.

رئیس سازمان حوزه هنری گفت: استان اردبیل به عنوان استان دلاور‌خیز در جنگ هشت ساله و مقاومت جاودانه ملت ایران مفاخر ارزشمندی در حوزه ادبیات پایداری دارد که یکی از این اسطوره‌ها مرحوم امیر حسین فردی بود که توانست در حوزه ادبیات پایداری و مقاومت آثار جاودانه‌ای را از خود به یادگار بگذارد تا نسل آینده از این میراث استفاده کند.

مومنی افزود: جهانی شدن از جمله آمال و آرزوهای نویسندگان ایرانی است که با بررسی و مطالعه دقیق مکاتب مختلف ادبی می‌توان پی برد که تنها مسیر تحقق این امر مهم ادبیات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است.

این مسئول با یادآوری اینکه ادبیات دفاع مقدس ما اصالت واقعی داشته و امروز در اکثر کشورها مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی به هنر اصیل و هنرمندان با کفایت ما لیاقت و شایستگی واقعی بخشیده است.

رئیس سازمان حوزه هنری ادبیات مقاومت و پایداری را اصیل‌ترین نوع ادبیات کشور بعد از مشروطه توصیف کرد و یادآور شد: می‌توان تولیدات نویسندگان ایرانی را در این حوزه جهانی مشاهده کرده و به آن نظر انداخت.

مومنی از ادبیات پایداری به عنوان یک مکتب ماندگار و قابل اتکا یاد کرد و بیان داشت: این ادبیات شاخصه‌های ممتازی دارد که سبب شده به عنوان یک مکتب نوشتاری قابل اتکا شکل گرفته و از آن یاد شود.

وی تاکید کرد: هر چند پیش از ادبیات پایداری نویسندگان مختلف سعی می‌کردند نسبت به اصالت آن تردید به راه اندازند اما بعد از پیروزی انقلاب و در جنگ هشت ساله این ادبیات به مرحله رشد و نمو حقیقی رسید و سبب شد تا اصالت قلم ایرانی بیش از هر زمان دیگر جلوه‌گری کند.

رئیس سازمان حوزه هنری با قدردانی از جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی صابر قره‌داغلو در نگاشتن کتاب «تلگراف‌چی پنج ستاره»‌ گفت: این گنجینه‌ها حق بزرگی بر گردن ادبیات پایداری دارند که سرگذشت آنها و خاطراتی از رشادت‌ها و جانفشانی رزمندگان مصادیقی روشن از حمیت و اصالت آنهاست.

مومنی با بیان اینکه استعدادهای مطرحی در بین نویسندگان ادبیات دفاع مقدس استان اردبیل به مانند سایر استان‌ها مشاهده می‌شود، یادآور شد: نویسندگان جوان و نوجوان ما باید با دقت و حساسیت بیشتر این گنجینه‌ها را گرد‌آوری کرده و برای نسل آینده به یادگار بگذارند.

این مسئول افزود: حوزه هنری سعی دارد به عنوان تکیه‌گاه هنر اصیل انقلاب اسلامی از هنرمندان متعهد دفاع کرده و با حمایت همه جانبه آنها هنر و ادبیات پایداری را تقویت کند.

رئیس سازمان حوزه هنری در پایان سخنان خود اذعان داشت: حوزه هنری در سال جاری نیز از نویسندگان و هنرمندان فاخر در عرصه‌های مختلف اعم از تولید فیلم، کتاب و هنرهای تجسمی حمایت کرده و تلاش خواهد کرد تا به تعهد و وظیفه خود به نحو مطلوب عمل کند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>