سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ اسفند ۱۳۹۵ در ۶:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

«خونه خوبه» به مفهوم کارآفرینی پرداخت/ بزرگترین کسب و کارها خانوادگی هستند

khoone khoobe

برنامه «خونه خوبه» به تهیه‌کنندگی علی‌برزو رفیع پور و حبیب میدانچی در این قسمت مساله کارآفرینی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش سوره سینما، حبیب میدانچی مجری و کارشناس این برنامه در ابتدا این پرسش را مطرح کرد که کارآفرین چه کسی است و این ویژگی را به چه کسی می‌توان اطلاق کرد؟ محمدرضا انبیایی مدرس دانشگاه در پاسخ گفت: کارآفرین کسی است که بهترین فرصت‌ها را تعقیب می‌کند و از منابعی که زیاد در دسترس نیستند بهره می‌برد و آنها را به یک کسب و کار تبدیل می‌کند. ما به فرآیندی کسب و کار می‌گوییم که یک خدمت یا کالایی را تبدیل به ثروت کند.

میدانچی با اشاره به تندیس فروشی گفت: متاسفانه برخی از همایش‌ها و سمینارها که به اصطلاح از کارآفرینان تقدیر می‌کنند به این صورت است که برای تندیس‌های طلا، نقره و برنز خود مبالغی را تعیین می‌کنند که اگر کسی می خواهد باید مبالغ مورد نظر ما را بدهد تا تندیس‌ها را از آن خود کند.  بعد افراد  با استفاده از آن تندیس تبلیغ می‌کنند این کارآفرینی نیست بلکه تندیس فروشی است.

انبیایی نیز در ادامه موضوع تندیس فروشی گفت: متاسفانه تندیس فروشی موجب شده کسانی که این آن را دریافت کردند در بازاری که الان فعالیت در آن بسیار دشوار است دوام نیاروند. ما سعی نکردیم مثل خیلی از کشورهای دنیا اگر کسب  و کاری را ایجاد می‌کنیم آن را جهانی کنیم. در برخی از صنایع ما آنقدر حمایت می‌کنیم که قدرت رقابت این شرکت‌ها را با جامعه بین المللی کلا از بین می‌بریم.

این مدرس دانشگاه در پایان گفت: نباید از کسب و کار های خانوادگی غافل شد به عنوان مثال کشور تایوان در خانه‌هایش کارآفرینی را آغاز کرد و بعدها آن را گسترش داد. این نکته را فراموش نکنیم که بزرگترین کسب و کارها خانوادگی است. ما به این سمت می رویم اما سرعتمان بسیار کم است.


One thought on “«خونه خوبه» به مفهوم کارآفرینی پرداخت/ بزرگترین کسب و کارها خانوادگی هستند”

  1. رسول می‌گه:

    به نظرم، کارشناس برنامه خیلی تلاش می کرد تا ساده صحبت کنه و به زبان مردم حرف بزنه و همین باعث شده بود، بعشی چیزها را نتونه بیان کنه. شاید بهتر باشه از ایشان در برنامه تخصصی تری هم دعوت بشه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>