سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ اسفند ۱۳۹۵ در ۱۲:۳۵ ب.ظ چاپ مطلب

برگزیدگان ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات معرفی شدند

hasanat-ekhtetam

برگزیدگان ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات در بخش‌های مختلف چهارشنبه شب ۱۸ اسفند در محل سینما فلسطین اصفهان معرفی شدند.

به گزارش سوره سینما ، در پایان ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات در اصفهان برگزیدگان بخش‌های مختلف به شرح زیر معرفی شدند:

* برگزیدگان بخش «هر شهروند یک فیلم کوتاه»

«کیمیای محبت» ساخته مهران هادی از نیریز، « چشم= چشم » ساخته محمد خیمه گاهی از اصفهان، « صبا» ساخته خورشید عالمی از کرج، «دست‌های مهربان» ساخته نیوشا افشار از تهران، «لبخند جواد» ساخته سعید صادق زاده از اصفهان، «لمس گونه خورشید» ساخته دنیا چهرازی از تهران و «دِ…رنگ» ساخته ملیحه غلامزاده از تهران لوح سپاس، یادمان جشنواره و جایزه نقدی این دوره از جشنواره را دریافت کردند.

* جایزه ویژه محیط زیست

«بیشعوری» امیرحسین ریاحی ، «نظافت» محمد رضا میناپور و «فرمول» سید محمد علی حامی

ekhtetamie hasanat (5)

* فیلم‌های برگزیده از نگاه داوران جوان

داوران جوان ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان که برای سومین سال همپای داوران بزرگ این جشنواره به قضاوت می‌نشینند، برترین‌های خود را معرفی کردند.

از این رو «حفره مشترک» در بخش داستانی ساخته اسما ابراهیم زادگان از تهران به عنوان اثر برتر در این بخش موفق به دریافت لوح سپاس، یادمان جشنواره و جایزه نقدی شد.

در بخش مستند نیز «قصه یک مرد» ساخته عطا مهراد و سیاوش جمالی از تهران موفق به دریافت لوح سپاس، یادمان جشنواره و جایزه نقدی شد.

همچنین داوران جوان جشنواره ششم «لایت سایت» را به عنوان اثر برتر بخش پویانمایی ساخته سید مسلم طباطبایی از تهران بله عنوان اثر برتر معرفی کردند که این اثر نیز لوح سپاس، یادمان جشنواره و جایزه نقدی جشنواره را دریافت کرد.

* برگزیدگان بخش داستانی

«نسبت خونی» به کارگردانی حسین امیری و پدرام پورامیری از کرمان به عنوان بهترین فیلم داستانی انتخاب شد و دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به این فیلم رسید.

همچنین بهترین کارگردانی فیلم داستانی به فیلم «دختری در میان اتاق» به کارگردانی کریم لک زاده از تهران رسید؛ دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به این کارگردان تعلق گرفت.

«سبز کله غازی» اثر آرمان خوانساریان از تهران نیز بهترین فیلمنامه فیلم داستانی شد دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به این اثر تعلق گرفت.

همچنین جایزه ویژه هیات ‌داوران در بخش داستانی به «کورسو» اثر حامد اصلانی از تهران تعلق گرفت و لوح سپاس، یادمان جشنواره و جایزه نقدی به این هنرمند اعطا می‌شود.

ekhtetamie hasanat (3)

* برگزیدگان بخش فیلمنامه مسابقه ملی

بهترین فیلمنامه بخش مسابقه ملی این دوره ازجشنواره به «ناسور» اثر مجتبی حیدری و جبار اجاقلو از زنجان رسید و دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به این نویسندگان اهدا شد.

«انتهای کوچه بن بست» از نازنین فرخلو از هشتگرد دومین فیلمنامه برتر و «آتن» نوشته حسین شاعری از تهران عنوان سومین فیلمنامه برتر را کسب کردند و به آنها لوح سپاس، یادمان جشنواره و جایزه نقدی داده شد.

جایزه ویژه هیأت داوران در بخش فیلمنامه نیز به «دو» اثر سپیده اقبالی از تهران رسید و لوح سپاس، یادمان جشنواره و جایزه نقدی به این نویسنده تعلق گرفت.

* برگزیدگان پویانمایی بخش مسابقه ملی

بهترین فیلم پویانمایی «پیراکانتا» اثر نگاره حلیمی از تهران شد و دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به این اثر تعلق گرفت.

بهترین کارگردانی پویانمایی به «آقای بنفش» اثر عباس جلالی یکتا و حجت اعظم پور از تهران رسید و دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به این خالقان این اثر اهدا شد.

همچنین جایزه ویژه هیأت داوران در بخش پویانمایی به «لایت سایت» اثر سید مسلم طباطبایی از تهران تعلق گرفت و لوح سپاس، یادمان جشنواره و جایزه نقدی به او اهدا شد.

ekhtetamie hasanat (2)

* برگزیدگان بخش مستند

بهترین فیلم مستند به «راه بی عبور» اثر «محمدرضا حافظی» از خرم آباد برگزیده بخش مستند مسابقه ملی چشنواره فیلم حسنات شد. دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به این فیلمساز اهدا شد.

همچنین بهترین کارگردانی مستند به «قصه یک مرد» اثر عطا مهراد و سیاوش جمالی از تهران رسید و دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به آنها تعلق گرفت.

بهترین تحقیق و پژوهش مستند نیز به «لبخند سرد محافظ» از مظفر حسینخانی هزاوه از اراک رسید و دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مستندساز اهدا شد.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>