سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ در ۱۱:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

زهرا حسنوند: خوب است که هنرمندان به واقعیت‌های زندگی مدافعان حرم بپردازند

hasanvand

همسر شهید مدافع حرم امین کریمی معتقد است هنرمندان می‌توانند در بیان واقعیت‌های زندگی مدافعان حرم و مقاومت تاثیر بسزایی داشته باشند و موجب تنویر افکار عمومی شوند.

به گزارش سوره سینما، زهرا حسنوند همسر شهید مدافع حرم امین کریمی با حضور در پردیس چارسو گفت: وقتی مرا به این جشنواره دعوت کردند خیلی خوشحال شدم از اینکه چنین ارزشی برای خانواده شهدای حرم قائل بودند. بخش عمده‌ای از مردم به سینما و بازیگران و ورزشکاران خیلی علاقه دارند و خیلی از افراد هم هنوز معنای جنگ و جهاد و این قبیل مسائل را درک نمی‌کنند و می‌گویند این‌ها برای پول رفته‌اند.

وی ادامه داد: همسر من در ۴ رشته ورزشی مقام کشوری داشت و از لحاظ موقعیت شغلی، مالی و تحصیلی هیچ کم و کسری نداشت و فقط به خاطر اعتقاداتش رفت. اگر در چنین موقعیت‌هایی که خیلی از مردم حضور دارند و صحبت‌ها را می‌شنوند این مفاهیم رواج پیدا کند، تاثیر زیادی دارد، زیرا متوجه بسیاری از مسائلی که از آن بی خبر هستند، می شوند.

حسنوند افزود: خیلی‌ها نمی‌دانند که آنها برای چه رفتند؛ فکر می‌کنند سپاه آنها را به عنوان ماموریت فرستاده یا به خاطر پول رفته‌اند. من وقتی با همسران سایر شهدا هم صحبت می‌کنم می‌بینم آنها هم هیچ چیز در زندگی‌هایشان کم نداشتند و صرفا به خاطر اعتقاداتشان پا در این راه گذاشته‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه کاری می‌توانیم انجام دهیم که دچار شعارزدگی نشویم و مردم دلزده نشوند، گفت: باید حد تعادل را در هر چیزی حفظ کرد. گاهی تلویزیون فیلم‌ها و سریال‌های متعددی درباره موضوعات دفاع مقدس و مقاومت پخش می‌کند که با واقعیت مغایرت دارد درحالیکه اگر عین واقعیت را نشان بدهند اصلا نیازی به شعار دادن نیست.

همسر شهید کریمی اظهار کرد: برخی افراد در مورد شهدا و مدافعان حرم به گونه‌ای صحبت می‌کنند که انگار آنها آدم‌های زمینی نبوده‌اند، در حالی که آنها هم افرادی مثل ما هستند و فقط اعتقاداتشان بیشتر از ما است. شاید اگر من به جای همسرم بودم اعتقاداتم این قدر قوی نبود و وابستگی‌هایم بیشتر بود ولی آنها اعتقادات قوی‌تری دارند وگرنه در بقیه موارد آدم‌هایی شبیه به بقیه هستند و به نظر من نباید چیزی فراتر از این بیان شود، زیرا مردم فرق حرف‌های واقعی و غیرواقعی را متوجه می‌شوند و این کار تاثیر منفی بر تفکر آنها دارد.

وی در ادامه درباره تاثیر سینما و هنرمندان بر شناخت مردم از شهدا و مدافعان حرم گفت: وقتی بازیگران سینما و تلویزیون برای شهدا و خانواده‌های آنها ارزش قائل می‌شوند و در مراسمی که مربوط به این عزیزان است، حضور پیدا می‌کنند، بسیار موجب خوشحالی است. اگر بازیگران به واسطه اینکه نقش مهمی در جامعه دارند و بر روی افکار مردم تاثیرگذار هستند، مدافع و حامی مدافعان حرم باشند، نتایج مثبتی خواهد داشت و مردم نیز به تبع آنها رفتار خواهند کرد و برای این عزیزان ارزش بیشتری قائل می‌شوند؛ در مقابل اگر افراد تاثیرگذاری همچون هنرمندان بگویند که این‌ها به خاطر پول رفته‌اند، مردم هم این حرف را باور و تکرار می‌کنند. بنابراین خیلی خوب است که هنرمندان به واقعیت‌های زندگی مدافعان حرم بپردازند.

حسنوند همچنین درباره تاثیر فیلم‌های مربوط به مقاومت و مدافعان حرم بر روی مهمانان خارجی جشنواره گفت: فکر می‌کنم موضوع و فیلم‌های مربوط به جنگ و مقاومت و مدافعان حرم برای مخاطبان و فیلمسازان خارجی خیلی جذاب باشد؛ نه اینکه به آنها و راهشان اعتقاد پیدا کنند اما مطمئنا برایشان خیلی جذاب و جالب است و اگر هم نخواهند به آنها بپردازند برایشان کنجکاوی ایجاد می‌کند تا در مورد آنها تحقیق کنند و بدانند که آنها چه کسانی بودند و چرا چنین کاری کرده‌اند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>