سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ در ۸:۵۰ ق.ظ چاپ مطلب

پزشک‌های جهادگر به تلویزیون می‌آیند

jahad_620

پزشک‌های جهادگر با مستند «حامی» به تلویزیون می‌آیند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی سازمان هنری رسانه ای اوج، مستند «حامی» که به تشریح فعالیت داوطلبانه و انسان دوستانه گروهی از دانشجویان پزشکی دانشگاه های تهران می پردازد در موسسه نجوای زلال هنر مراحل پایانی تولید را سپری می کند و تا روز های آینده برای پخش از شبکه های سیما آماده می گردد.
محمد صفا، کارگردان این اثر با اشاره به موضوع مستند «حامی» اظهار کرد: موضوع مستند به گروهی از دانشجویان پزشکی بر می گردد که با استفاده از یک گروه تلگرامی به هماهنگی اقدامات انسان دوستانه خود در مناطق حاشیه ای استان تهران می پردازند.
وی ادامه داد: این دانشجویان که فعالیت خود را از خرداد ماه سال ۹۵ آغاز کرده اند با حضور در مناطق شهر ری، یافت آباد، ورامین و … به تشخیص بیماری و درمان مردم این بخش ها می پردازند.
این کارگردان مستند اظهار کرد: نکته جالب توجه در خصوص این تیم جهادی اینکه تکثر و تنوع فرهنگی و علقه های سیاسی مختلف آنها است که حلقه اصلی و مرکزی این تیم با یک نگاه حداکثری تلاش کرده هر فردی که علاقه به فعالیت انسان دوستانه داشته باشد را فارغ از تیپ و ظاهر و نوع تفکر، جذب کند.
این هنرمند جوان با اشاره به برخی از مصادیق مشاهده شده در جریان تولید اثر گفت: برخی از افراد تحت معالجه گروه، حتی مبلغ ۲۷۰۰ تومان را نیز برای ویزیت پزشک نداشتند که با حضور تیم دانشجویان پزشکی داوطلب، توانستند درمان شوند. یا اینکه مواردی داشتیم که به دلیل ابتلا به دیابت، پای فردی در حال قطع شدن بود که با حضور این افراد درمان یافت.
محمد صفا در پایان اظهار داشت: یکی از نکات جالب فعالیت این گروه خیّر حضور ممتد به مدت چند هفته در یک محله است که با این کار تلاش می کنند همه افراد نیازمند به درمان را تحت پوشش قرار دهند.
گفتنی است مستند ۲۲ دقیقه ای «حامی» به تهیه کنندگی سید جمال عود سیمین در موسسه زلال هنر مراحل پایانی تولید را سپری می نماید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>